جلسه هیات مدیره استقلال بدون تغییرات بزرگ

آرش برهانی، آرش برهانی، تقصیر تو بود!

در حالی که نزدیک به دو ماه از برکناری علی فتح الله زاده از مدیر عاملی استقلال می‌گذرد، باشگاه استقلال هنوز مدیر جدیدی معرفی نکرده و حالا هم اعضای هیات مدیره دچار تغییر شده‌اند.

کد خبر: ۱۴۹۳۹۵
۱۷:۱۹ - ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲



دیدارنیوزـ شقایق آسیایی: باشگاه استقلال در یکی از حساس‌ترین روز‌های خود در ۱۰ سال اخیر، همزمان در چند جبهه در حال مبارزه با بحران است، اما به جای حل شدن این مسائل، مدام بحران تازه به وجود می‌آید.

روز گذشته جلسه هیات مدیره باشگاه تشکیل شد و از قبل اعلام شده بود که قرار است تغییرات مهمی در مدیریت باشگاه رخ دهد، اما تغییرات بزرگ در نهایت به تغییر در مدیریت آکادمی باشگاه و همچنین معاونت حقوقی محدود شد که آن هم مشخص نیست تا چه حد می‌تواند به بهبود شرایط تیم منجر شود.

عصر دیروز ناگهان آرش برهانی از سمت ریاست آکادمی برکنار شد و اصغر حاجیلو جای او را گرفت و فرشید سمیعی هم از سمت حقوقی باشگاه برکنار شد.

پیش از این گفته شده بود که برکناری فتح الله زاده به علت کوتاهی وی در حل مشکلات مربوط به بارگذاری اطلاعات استقلال در سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا و عدم پرداخت بدهی استراماچونی است، اما با وجود پرداخت بدهی استراماچونی، استقلال از آسیا حذف شد و هنوز هم هیچ اتفاق مثبتی در این مدت رخ نداده که بتوان از هیات مدیره تقدیر کرد.

در هفته‌های اخیر نه تنها این مشکلات حل نشد که بدهی‌های استقلال عیان‌تر هم شد و عملا این تیم از کورس قهرمانی لیگ کنار رفت و تنها راه جلب رضایت هواداران در قهرمانی جام حذفی است. در عین حال برای فصل آینده نیز تکلیف باشگاه در حوزه مدیرتی مشخص نیست و مذاکره با بازیکن و سرمربی برای فصل آینده، بدون حضور مدیر بی‌معنی است. کسی به درستی نمی‌داند که مدت سرپرستی باشگاه برای حجت کریمی چقدر است و آیا گمانه‌هایی که در مورد مدیر بعدی به گوش می‌رسد صحت دارد یا نه؟ این روز‌ها نام‌هایی مثل احمد مددی، احمد سعادتمند، علی خطیر و حجت کریمی به عنوان نامزد مدیریت استقلال شنیده شده، اما هیچ تایید یا تکذیبی به میان نیامده است.

از طرفی در مدت حضور حجت کریمی او حاضر نشده به عنوان سرپرست باشگاه برای میزبانی استادیوم آزادی چک بگذارد تا ورزشگاه آزادی را مثل پرسپولیس به عنوان ورزشگاه خانگی استقلال به AFC معرفی کنند تا استقلال مجبور باشد ورزشگاه فولادشهر اصفهان را به عنوان ورزشگاه خودش معرفی کند. با این شرایط هواداران استقلال امیدوار هستند که قرارداد بازیکنان تاثیرگذاری مثل قایدی و محبی و همچنین سرمربی تیم یعنی ریکاردو ساپینتو تمدید شود!

قطعی‌ترین اتفاق، اما برکناری آرش برهانی مربی امید‌ها و مسئول آکادمی باشگاه بوده به دیشب به یکباره از سمتش عزل می‌شود و اصغر حاجیلو جای او را می‌گیرد. آرش برهانی موفق‌ترین فرد در حوزه تیم‌های پایه باشگاه استقلال بوده، اما ظاهرا به دلایل غیرفنی از سمت‌اش برکنار می‌ود و معلوم نیست حاجیلو بتواند موفقیت‌های او را تکرار کند. در عین حال در باشگاه برای کسی هم این موضوع مهم نیست.

شنیده شد در جلسه هفته گذشته هیات مدیره باشگاه استقلال هم بین اعضا درگیری لفظی به وجود آمده و وقتی سوال می‌شود که «در خرداد ماه با حذف استقلال از آسیا جواب هواداران را چه خواهید داد؟»  یکی از اعضا که محبوبیت چندانی هم در نزد هواداران ندارد، گفته: «هوادار چه کاره است؟ سیصد میلیون داده، بعد برای ما تصمیم هم می‌گیرند؟!»

با بررسی اوضاع می‌توان فهمید که شرایط در باشگاه استقلال تغییر نکرده و نخواهد کرد و بحران‌های بزرگ‌تری نیز در راه هستند. در چنین شرایطی باید به حال هواداران تاسف خورد که انتظار تکرار قهرمانی یا حضور در آسیا را از مدیران فعلی باشگاه یا وزارت ورزش دارند؛ زهی خیال باطل...   

برچسب ها: استقلال
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: