توقف بدموقع آبی‌ها در هفته‌های پایانی لیگ برتر

رویای استقلال چطور بر باد رفت؟

استقلال در چند دیدار خانگی و همچنین در جدال با مدعیان امتیاز‌های مهمی را از دست داد تا باعث شود احتمال قهرمانی‌اش در لیگ بیست‌ودوم به سمت صفر حرکت کند.

کد خبر: ۱۴۹۲۶۹
۱۷:۵۸ - ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲

دیدارنیوز: توقف ناگهانی در ورزشگاه آزادی برابر صنعت‌نفتِ فانوس‌به‌دست و پیروزی سپاهان و پرسپولیس، عملا استقلال را از رقابت قهرمانی بیست‌ودومین دوره لیگ برتر فوتبال ایران خارج کرد و فقط یک معجزه می‌تواند آن‌ها را به دفاع از عنوان قهرمانی امیدوار کند.

تیم تحت هدایت ریکاردو ساپینتو در شرایطی نتوانست تیم پانزدهم جدول را در ورزشگاه آزادی شکست دهد که پیش از این هم امتیازات مهمی را هدر داده بود و همین امتیازات حیاتی بود که آبی‌پوشان تهرانی را از رسیدن به قهرمانی دور کرد.

تساوی‌های پرتعداد خانگی

استقلال در ۱۴ دیداری که تا به اینجا در لیگ بیست‌ودوم میزبان بوده تنها یک باخت داشته، اما در ۶ مسابقه هم متوقف شده است. اگر تساوی برابر پرسپولیس را فاکتور بگیریم، آن‌ها در پنج مسابقه خانگی خود نتوانستند به حداکثر امتیاز دست پیدا کنند و در مقایسه با سپاهان ۶ امتیاز کمتر را دشت کردند و هم‌امتیاز با پرسپولیس تیم دوم جدول از این حیث هستند.

پیکان، فولاد، آلومینیوم، مس رفسنجان و صنعت‌نفت آبادان تیم‌هایی بودند که استقلال را در ورزشگاه آزادی متوقف کردند. خودروسازان تهرانی در کنار شاگردان مهدی رحمتی و محمد ربیعی دروازه‌های خود را هم بسته نگه داشتند. تنها باخت آبی‌ها در ورزشگاه خانگی خود در قامت میزبان برابر سپاهان در هفته نخست بود.

۴ امتیازی که در بهنام محمدی و وطنی جا ماند

استقلال در بازی‌های بیرون از خانه هم تیم دوم جدول است. آن‌ها از این حیث ۴ امتیاز کمتر از پرسپولیس به‌دست آورده‌اند و در مجموع عملکرد بدی نداشته‌اند؛ ۹ پیروزی، ۲ تساوی و ۳ باخت. در اینجا قصد نداریم به شکست برابر سپاهان، تراکتور و پرسپولیس اشاره کنیم و ماجرای اصلی پیرامون دو تساوی بدموقع مقابل نفت مسجدسلیمان و نساجی است.

آبی‌ها در هفته چهارم موفق به شکست نفت مسجدسلیمان در ورزشگاه شهید بهنام محمدی نشدند. در آن برهه زمانی هدایت نفت بر عهده رضا مهاجری بود و این تیم وارد بحران نشده بود. چندی بعد نماینده شهر اولین‌ها وارد منجلاب بزرگی شد و در خانه به همه تیم‌های مدعی باخت. در نیم‌فصل دوم هم تیم اوج‌گرفته سا پینتو در ورزشگاه شهید وطنی با وجود موقعیت‌های زیادی که روی دروازه نساجی به‌وجود آورد، مقابل تیم حمید مطهری با نتیجه ۱-۱ متوقف شد تا ۲ امتیاز مهم دیگر را از کف بدهد. در آن مسابقه اگر ۳ امتیاز به استقلال می‌رسید آن‌ها می‌توانستند طعم شیرین ۱۰ پیروزی متوالی در لیگ را بچشند.

ضعیف‌ترین تیم در جدال با مدعیان

اما مهم‌ترین دلیلی که باعث شد استقلال در حال حاضر صدرنشین لیگ نباشد، عملکرد فوق‌العاده ضعیف در بازی‌های سرنوشت‌ساز مقابل تیم‌های مدعی بود. جدی‌ترین نقدی که به سرمربی پرتغالی وارد است، همین نمایش ناامیدکننده در مسابقات بزرگ است.

استقلال در ۲ بازی برابر پرسپولیس به یک امتیاز قناعت کرد. آن‌ها در ۲ پیکار با سپاهان ۲ شکست عایدشان شد. تساوی خانگی مقابل مس رفسنجان و باخت به تراکتور در تبریز را هم پیش از برگزاری دیدار‌های برگشت به نتایج تلخ استقلال اضافه کنید. آن‌ها در جدال با چهار تیم بالانشین لیگ در حال حاضر هیچ بردی را به‌دست نیاورده‌اند و از ۱۸ امتیاز ممکن فقط ۲ امتیاز گرفته‌اند! البته که همچنان فرصت برای غلبه بر مس و تراکتور وجود دارد، اما شاید این برد یا برد‌های احتمالی حکم نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب را داشته باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: