هفته بیست‌ و چهارم لیگ برتر فوتبال

استقلال - ذوب‌آهن؛ سد اصفهانی برای رسیدن به سپاهان!

در کورس داغ قهرمانی این فصل، استقلال با ۴۶ امتیاز در رده دوم جدول است و با پیروزی برابر ذوب‌آهن می‌تواند حتی با سپاهان هم‌امتیاز شود، ولی بالاتر از این تیم قرار نخواهد گرفت.

کد خبر: ۱۴۷۳۵۱
۰۹:۳۰ - ۱۱ فروردين ۱۴۰۲

دیدارنیوز: در دیداری از هفته بیست‌وچهارم استقلال میزبان ذوب‌آهن اصفهان است.

رقابت‌های لیگ برتر پس از وقفه ایجاد شده به دلیل برگزاری دیدار‌های تیم ملی با انجام بازی‌های هفته بیست‌وچهارم پیگیری می‌شود. این هفته روز جمعه ۱۱ فروردین با ۴ بازی به پایان می‌رسد که در یکی از این دیدار‌ها از ساعت ۱۹:۳۰ استقلال و ذوب آهن با هم دیدار خواهند داشت.

۱- استقلال با ۴۶ امتیاز در رده دوم جدول است. آبی‌پوشان با پیروزی در این مسابقه می‌توانند حتی با سپاهان هم‌امتیاز شوند، ولی بالاتر از این تیم قرار نخواهند گرفت. استقلال با از دست دادن امتیاز در این دیدار امکان دارد به رده سوم سقوط کند.

۲- ذوب‌آهن در پایان هفته بیست‌وسوم با ۲۷ امتیاز در رده نهم جدول جای داشت. با توجه به نتایج روز نخست این هفته ذوب‌آهن برای حفظ این رتبه باید در این بازی پیروز شود. شکست یا تساوی ذوب‌آهن این تیم را به رده دهم خواهد برد.

۳- استقلال یکی از آماده‌ترین تیم‌های لیگ است. این تیم در ۶ هفته اخیر به ۵ پیروزی و یک تساوی دست یافته است. شاگردان ریکاردو ساپینتو در این ۶ بازی ۱۳ گل زده‌اند. ذوب‌آهن هم در هفته‌های اخیر به فرم ایده‌آل نزدیک شده. این تیم در ۶ هفته گذشته ۳ بار به مساوی ۲ مرتبه به پیروزی و یک دفعه به شکست رسیده است. این تیم در ۳ بازی اخیر کلین‌شیت کرده است.

۴- بر اساس آمار «متریکا» استقلال یکی از تهاجمی‌ترین تیم‌های لیگ است و در شوت و امیدگل تیم اول لیگ به شمار می‌آید. در سمت مقابل ذوب‌آهن پایین‌ترین امیدگل را در این فصل داشته است. این تیم در مالکیت توپ، تعداد پاس، شوت و شوت در چارچوب یکی از دو تیم ضعیف لیگ است.

۵- استقلال در ۴ تقابل قبلی با ذوب‌آهن در تمام رقابت‌ها به پیروزی رسیده است. ذوب‌آهن در ۵ مصاف اخیر با استقلال در لیگ برتر تنها در یک بازی موفق به گلزنی شده است. این تیم در ۹ رویارویی گذشته در لیگ تنها یک بار بر استقلال غلبه کرده است. ذوب‌آهن یکی از ۳ تیمی است که در این فصل خارج از خانه به پیروزی نرسیده است.

۶- مهدی تارتار سرمربی ذوب‌آهن با قبول ۱۲ شکست به هیچ تیمی در لیگ برتر بیشتر از این نباخته است. تیم‌های تحت هدایت تارتار در ۵ مصاف قبلی برابر استقلال موفق به گلزنی نشده اند. از آخرین پیروزی تارتار برابر استقلال ۴ سال می‌گذرد. این مربی تاکنون موفق به غلبه بر استقلال در ورزشگاه آزادی نشده است.

۷- وریا غفوری از استقلال و مهدی رجب‌زاده از ذوب‌آهن با ۴ گل بهترین گلزنان تاریخ تقابل دو تیم هستند. کوین یامگا با ۳ گل بهترین آمار گل زده را بین بازیکنان حال حاضر دو تیم دارد. ۴ گلزن آخر استقلال در جدال با ذوب‌آهن، دفاع راست بوده اند.

۸- آرش رضاوند با نمره ۷.۳۵ بهترین بازیکن استقلال و پنجمین بازیکن برتر فصل است. در این تیم مهدی قایدی و کوین یامگا با ۶ گل بیشترین گل زده را دارند. دروازه‌بان ذوب‌آهن بهترین بازیکن این فصل این تیم است. حبیب فرعباسی نمره ۷.۱۸ دریافت کرده است. محمدرضا سلیمانی با ۴ گل بهترین گلزن ذوب‌آهن است.

۹- ۴ بازیکن حال حاضر استقلال، سابقه بازی در ذوب‌آهن را دارند. ارسلان مطهری، مهدی مهدی‌پور، عارف غلامی و زبیر نیک نفس این بازیکنان هستند. مطهری به همراه روزبه چشمی و علیرضا رضایی بازیکنانی هستند که سابقه همکاری با مهدی تارتار را دارند.

۱۰- سعید مهری بازیکن مورد علاقه ساپینتو به دلیل محرومیت در این بازی غایب خواهد بود. محمدحسین مرادمند و علیرضا رضایی همچنان شرایط حضور در بازی را ندارند.

۱۱- رضا مهدوی که تاکنون در این فصل ۶ قضاوت داشته، داور این مسابقه خواهد بود. مهدوی در این فصل هیچ کدام از دیدار‌های ذوب‌آهن را سوت نزده، ولی داور بازی رفت استقلال و ملوان بوده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: