توضیح مترو درباره اختلال سامانه فروش بلیت

مسعود درستی، مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران درباره اختلال سامانه فروش بلیت مترو گفت: برآورد ما این است که تا پایان سال این مشکل وجود دارد، اما با نقدفروشی، بخشی از مشکلات حل می‌شود و سعی داریم تا با بروزرسانی سامانه فروش بلیت در سال آینده، مشکل را به طور کلی حل کنیم.

کد خبر: ۱۴۶۷۹۹
۰۸:۲۸ - ۲۸ اسفند ۱۴۰۱

دیدارنیوز: مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران درمورد خرابی سامانه فروش الکترونیکی بلیت در مترو توضیحاتی ارائه کرد.

مسعود درستی در گفتگو با ایسنا، در مورد آخرین وضعیت سامانه فروش بلیت مترو که بعد از حمله هکری به شهرداری تهران هنوز دارای اختلال است، تصریح کرد: بعد از حمله سایبری در خردادماه سال جاری تقریبا همه سامانه‌های شهری تحت تاثیر قرار گرفت از جمله سامانه فروش بلیت مترو که همان زمان یک نسخه برای این سامانه پیچیدیم تا حداقل بهره برداری دچار اختلال نشود؛ اما قبول دارم که در حال حاضر فعالیت این سامانه کند است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران با بیان این‌که یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که دنبال می‌کنیم حل این مشکل است؛ اما در نظر داریم که یک گام به جلو رفته و علاوه بر حل این اختلال، از شیوه‌های نوین شارژ کارت بلیت مترو نیز استفاده کنیم، اظهار کرد: مثلا به دنبال آن هستیم که مسافران از طریق کیف پول الکترونیک، بلیت خریداری کنند که برای سال آینده این ایده محقق می‌شود.

درستی با بیان این‌که ما در سامانه فروش بلیت چند مشکل اساسی داریم که یکی از این ایرادات حذف نقدفروشی بود، گفت: ۱۲ سال است که موضوع فروش بلیت از اختیار شرکت مترو خارج شده یعنی دو مجموعه بیرون از مترو برای ارائه خدمات به متروی تهران با یکدیگر قرارداد بستند و شرکت بهره برداری مترو کاربر قرارداد است و حتی ما ناظر قرارداد هم نیستیم. به گونه‌ای که اگر روند خدمت‌رسانی به مترو روان نباشد حتی امکان پیگیری هم نداریم که بار‌ها در این خصوص اعتراض کردیم، اما به جایی نرسیدیم.

وی اظهار کرد: برآورد ما این است که تا پایان سال این مشکل وجود دارد، اما با نقدفروشی، بخشی از مشکلات حل می‌شود و سعی داریم تا با بروزرسانی سامانه فروش بلیت در سال آینده، مشکل را به طور کلی حل کنیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: