ارائه خدمات حمایت روانی با همکاری یونیسف در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه حمایت‌های روانی از زلزله‌زدگان کرمانشاهی با همکاری یونیسف در حال انجام است در مورد برگزاری ششمین دوره "المپیاد آماده"، مانور غنچه‌های هلال و... نیز توضیحاتی ارائه داد.

کد خبر: ۱۴۶۵
۱۶:۳۰ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
دیدارنیوز - مسعود حبیبی در گفت‌وگو با ایسنا، با تبریک هفته هلال احمر در مورد برنامه‌هایی که این سازمان در این هفته برگزار کرد گفت: در طول این هفته ما برنامه‌های مختلفی را برگزار کردیم و از جمله فعالیت‌های سازمان جوانان بحث انتخابات مجامع کانون‌های دانشجویی و جوانان در استان‌ها بود که با حضور دبیران 1200 کانون دانشجویی و 800 کانون جوانان در این هفته آغاز شد و انتخابات استانی برگزار شد.

وی با اشاره به برگزاری اجلاس دبیران کانون‌های منتخب دانشجویی اضافه کرد: دبیران این کانون‌ها با حضور در تهران در پنل‌های تخصصی حضور یافتند و تبادل نظر کردند و درباره راهکارهای ارتقاء و پیشرفت فعالیت‌ها و موانع و مشکلات انجام کارها بحث شد و جمعی از مدیران و مسئولان و دانشگاه‌های وزارت بهداشت، فنی-حرفه‌ای، آزاد و مسئولان جمعیت حضور داشتند که در اختتامیه مواضع و نظرهایشان در حضور رئیس جمعیت هلال احمر مطرح و سازمان مسئول پیگیری درخواست‌های دانشجویان است و تلاش می‌کنیم با کار کارشناسی بتوانیم به این ایده‌ها، جامع عمل بپوشانیم.

وی با اشاره به برنامه‌های مربوط به کودکان 5 تا 7 سال نیز گفت: المپیاد جوانه‌ها یکی دیگر از برنامه‌های ما در هفته هلال احمر بود که با حضور اعضای 3500 کانون غنچه‌های هلال در سراسر کشور برای سنین 5 تا 7 سال برگزار شد. با توجه به اینکه در این سن شخصیت بچه‌ها شکل می‌گیرد، به آنها مفاهیم بشردوستانه را آموزش می‌دهیم و اینکه چطور با یکدیگر مهربان باشند و به بزرگترها احترام بگذارند و مفاهیمی از این قبیل آموزش داده می‌شود و آنها این آموزش ها را با هم تمرین می‌کنند.

حبیبی با اشاره به اینکه به کودکان عضو کانون‌های غنچه‌های هلال آموزش کمک‌های اولیه، آشنایی با شماره‌های امدادی و آموزش خروج امن در زمان بحران ارائه می‌شود، گفت: در این زمینه در شعب منتخب استان‌ها مانور المپیاد جوانه‌ها را داشتیم که بچه‌های مهدکودکی در آن شرکت کردند و آنجا مراحل برخورد با یک حادثه را تمرین کردند و مانور کشوری نیز در استان قم با حضور استاندار این استان و مسئولان جمعیت هلال احمر برگزار شد. در این مانور کودکان فعالیت‌هایی از جمله برخورد با مناطق آسیب‌دیده، برخورد با مصدومان، پیدا کردن مصدومان و چادر زنی را انجام دادند.

وی افزود: البته آموزش‌هایی که ما در مهدهای کودک می‌دهیم در اندازه آنچه در قم دیدیم نیست بلکه آنجا کلیات را آموزش می‌دهیم اما در این مانور کودکانی حضور داشتند که کاملا آموزش دیده بودند و توانایی‌هایشان را به نمایش گذاشتند.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در مورد برگزاری ششمین مرحله المپیاد آماده نیز گفت: ششمین دوره المپیاد آماده نیز اخیرا بر اساس برنامه زمان بندی که از گذشته داشتیم آغاز شد و در این برنامه دانش‌آموزانی که آموزش‌های کمک‌های اولیه را دیده‌اند، در مرحله استانی در قالب المپیاد آماده با یگدیگر رقابت می کنند. طی برگزاری این برنامه دانش‌آموزان علاوه بر تمرین آموخته‌هایشان انجام کار تیمی را هم با یکدیگر تمرین می‌کنند. این برنامه در حال حاضر در تمام استان‌ها در حال برگزاری است.

حبیبی در مورد اینکه آیا برنامه‌ای برای حضور تیم‌های حمایت روانی استان‌های مختلف در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه در نظر گرفته شده است یا خیر؟ گفت: ادامه خدمات تیم‌های حمایت روانی "سحر" در حال حاضر با حضور نیروهای جوانان کرمانشاهی انجام می‌شود و در حال حاضر با همکاری یونیسف در حال ارائه خدمات و حمایت‌های روانی هستند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: