دیدار انتقامی با طعم قهرمانی در آزادی

یحیی می‌برد یا مورایس!

در هفته سرنوشت سار رقابت‌های لیگ برتر، دیدار حساس دو تیم پرسپولیس و سپاهان در تهران برگزار می‌شود.

کد خبر: ۱۴۶۴۴۴
۱۳:۰۰ - ۲۰ اسفند ۱۴۰۱

دیدارنیوز- شقایق آسیایی: در حالی که کمتر از یک ماه، از دیدار سپاهان و پرسپولیس در جام حذفی می‌گذرد. این دو تیم  بار در چارچوب رقابت‌های لیگ در هفته بیست و سوم، در تهران مقابل هم صف آرایی می‌کنند.

با توجه به اینکه دیدار جام حذفی با حساب ۴ بر دو به سود پرسپولیس تمام شده، بازی لیگ را می‌توان یک مصاف انتقامی در آزادی دانست. ضمن اینکه نباید فراموش کنیم که حساسیت امتیازی دو تیم در لیگ هم به حساسیت این بازی اضافه خواهد کرد. در حال حاضر سپاهان با ۴۶ امتیاز صدرنشین است و پرسپولیس نیز با یک امتیاز اختلاف یک امتیاز با صدر، با ۴۵ امتیاز اصلی‌ترین رقیب پرسپولیس محسوب می‌شود.

با توجه به نزدیکی امتیاز و رقابتی که میان تیم‌های بالای جدولی وجود دارد نتیجه این بازی به نوعی سرنوشت قهرمان فصل ۲۲ ام را نیز مشخص خواهد کرد که می‌توان آن را در سه پرده بررسی کرد. اول تساوی دو تیم که این شانس را به استقلال ۴۳ امتیازه، می‌دهد که در صورت برد فولاد در این هفته، با پرسپولیس هم امتیاز شود و خودش را به صدر نشینان نزدیک‌تر کند.

دوم برد سپاهان که می‌تواند این تیم را با ۴۹ امتیازه و با فاصله قابل قبولی از رقبایش نگه دارد. سوم برد پرسپولیس که می‌تواند این تیم را ۴۸ امتیازبه صدر بازگرداند که هر چند از لحاظ امتیازی خیلی با تعقیب کنندگانش، فاصله ندارد، ولی این صدرنشینی می‌تواند در ادامه روحیه قرمز‌ها را برای قهرمانی در لیگ بالا ببرد. ضمن اینکه این تیم در جام حذفی هم شانس زیادی برای رسیدن به جام دارد.

پرسپولیس به لحاظ مصدومیت‌ها در این فصل با مشکلات زیادی در خط حمله مواجه بوده. برای بازی امروز هم هر چند گفته شده با پایان مصدومیت دیاباته و برطرف شدن بیماری گولسیانی، این بازیکنان می‌توانند در ترکیب پرسپولیس قرار بگیرند، ولی به نظر می‌رسد که یحیی گل محمدی قصد دارد از زوج عیسی آل‌کثیر را در کنار محمد عمری  در سیستم ۴-۴-۲ استفاده کند و پس از آن هم یحیی دستش باز است که در تعویض‌ها از پریرا و مهاجمان روی نیمکت استفاده کند.

در طول هفته گذشته پرسپولیسی‌ها در گیر اضافه کردن ظرفیت تماشاگرخودشان برای بازی مقابل سپاهان بودند. افشین پیروانی مدیر این تیم با اشاره به بازی حذفی در اصفهان گفت: سپاهانی‌ها در آن بازی میزبان بودند و طبقه اول ورزشگاه نقش جهان را پر کردند و حتی به طبقه دوم هم رفتند، ولی ما در آزادی انگار مهمان هستیم و تمام تلاش‌های ما برای افزایش تعداد هوادار‌ها در آزادی به جایی نرسید.

با توجه به اینکه دیدار‌های این دو تیم همیشه پرگل هست حضور بیشتر تعداد تماشاگر در ورزشگاه آزادی  می‌توانست به پرشورتر، شدن این بازیکمک کند، ولی سازمان لیگ به بهانه بازسازی ورزشگاه و مساعد نبودن شرایط از افزایش حضور تماشاگران در آزادی خودداری کرد.

دو تیم پرسپولیس تهران و سپاهان اصفهان تاکنون ۷۹ بار بطور رسمی مقابل هم صف آرایی کردند که پرسپولیس موفق شده  مرتبه ۲۷ برنده از زمین خارج شود. ۳۳ بازی به تساوی کشیده شده و سپاهان در ۱۹ بازی نیز پیروز میدان بوده است. باید دید نتیجه بازی امروز آمار سرخ‌ها را بالا می‌برد یا قناری پوشان اصفهان با خوشی به اصفهان خواهند رفت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: