یک فعال سیاسی اصولگرا در نامه‌ای سرگشاده به نمایندگان مجلس شورای اسلامی (اختصاصی دیدار)

آقای رئیسی فاقد شاخص‌های زیر است!

محمدحسین ابراهیمی، فعال سیاسی اصولگرا، در نامه‌ای سرگشاده به نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنرانی نوروزی رهبری ۸ خصوصیت یک رئیس جمهور از نظر ایشان را بر شمرد و نوشت: سید ابراهیم رئیسی فاقد این شاخص‌ها است.

کد خبر: ۱۴۶۰۰۲
۱۵:۳۶ - ۱۰ اسفند ۱۴۰۱

 

دیدارنیوز ـ سرویس سیاسی: نامه این فعال سیاسی اصولگرا به شرح زیر است:

نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی

احتراما همانگونه که مستحضرید، رهبر معظم انقلاب در سخنرانی نوروزی خطاب به ملت ایران، ۸ خصوصیت رئیس جمهور مطلوب کشور در انتخابات ۱۴۰۰ را برشمردند و فرمودند: «خصوصیات یک رئیس جمهوری را که به نظر می‌رسد، رئیس جمهور مردم باید دارای این خصوصیات باشد، این‌ها را من می‌گویم. شما نگاه کنید، ببینید واقعاً همین‌جور هست یا نه. یعنی این نظر شخص من نیست، به نظر می‌رسد که هر کسی که به دنبال سعادت کشور است، یک چنین رئیس جمهوری می‌خواهد.»

"دارای مدیریت و کفایت"، "با ایمان"، "عدالتخواه و ضد فساد"، "دارای عملکرد انقلابی و جهادی"، "معتقد به توانمندی‌های داخلی"، "معتقد به جوانان"، "مردمی" و "امیدوار".

عدم کفایت لازم رئیسی برای اداره امور و مدیریت بحران!

*بر اساس فاکتور‌ها و نشانه‌هایی که رهبر انقلاب معرفی فرموده‌اند، متاسفانه ریاست محترم جمهوری نشان دادند فاقد همه این شاخص‌ها هستند جز مورد آخر! بله ایشان فقط "امیدوار" هستند! به گونه‌ای که عملکرد ایشان کشور را در آستانه التهاب قرار داده است؛ لذا باعنایت به شرایط ویژه کشور و ضرورت عبور عزتمندانه از جنگ تحمیلی اقتصادی نظام سلطه، به رهبری آمریکا، لزوم آرامش و پرهیز از تنش غیر ضروری و فاصله‌گرفتن از افراط در همه ارکان کشور ضروری می‌نماید.

*با کمال تاسف شیوه مدیریت ریاست محترم جمهوری و هیات دولت خلاف مصالح کشور بوده و انتخاب این رویه مانع رشد و ترقی کشور است. این مدیریت کشور را در معرض التهابات و اعتراضات شدید قرار داده است، عملکردی که با شعار‌های همین دولت هم تعارض قرار دارد و حاصلی جز عقب افتادگی کشور و بی‌ثباتی در همه حوزه‌ها و ایجاد زمینه نفوذ بیگانه در جامعه نخواهد داشت که نشانه‌های آن کاملا آشکار است.

*دولت در حال حاضر کفایت لازم برای اداره امور و مدیریت بحران را ندارد، از این رو مطابق اصل ۸۹ قانون اساسی به دلایل ذیل خواهان استیضاح ریاست محترم جمهوری به علت عدم پایبندی ایشان به رویه‌های قانونی، مصالح کشور، مشی حریت و عدالت و وعده‌های داده شده در زمان انتخابات و به تبع آن ایجاد و فراهم سازی بستر اعتراضات و ایجاد اخلال در کشور هستیم.

دلایل بی‌کفایتی حجت الاسلام رئیسی:

۱- تضعیف نظام و رهبری

بی کفایتی دولت در اصلاح امور، تضعیف نظام اسلامی را در برداشته و از آنجا که حفظ نظام از اوجب واجبات است، با ضعف آشکار دولت آقای رییسی شکاف غیرقابل جبرانی میان مردم و رهبری ایجاد شده است. متاسفانه جامعه این بی کفایتی دولت را از چشم رهبری معظم انقلاب می‌بیند، سه ماه اخیر این گزاره را تایید می‌کند.

 

۲- رعایت نکردن حرمت جمهوری و جایگاه رئیس جمهور

رئیس جمهور بالاترین مقامی است که حفظ حرمت نظام جمهوری از او انتظار می‌رود و تحقیر جمهوری تحقیر رئیس جمهوری است. آقای رئیسی با از بین بردن اعتبار دولت نزد مردم، حرمت جمهوری را نزد جمهور مردم از میان برده است.

 

۳- لوث مسئولیت!

آقای رئیس جمهوری در مشکلات اقتصادی افسار گسیخته و حتی اغتشاشات اخیر سهم شایانی داشته، اما از آن شانه خالی کرده و هیچ تلاشی برای آرام کردن فضای جامعه بروز نداده‌اند.

 

۴- سیاست گرایی به جای حقیقت گرایی

در انقلاب ما و نیز در جمهوری اسلامی که ثمره آن انقلاب بود، بنا بر این بود که حقیقت‌گرایی به جای سیاست‌گرایی، ویژگی بارز آن باشد، که می‌توانست این انقلاب از همه تجربه‌های مشابه خود ممتاز جلو کند. همه چیز در روش و رفتار امام (ره) وخطوط سیاست داخلی وخارجی خبر از چنین امتیازی می‌داد. آقای رئیسی در مقام ریاست جمهوری این روش را نقض کرد و سیاست بازی را جانشین حقیقت گرائی کرد.

 

۵- صادق و راستگو نبودن

یکی از اصول اخلاقی اسلام و مصداق بارز تقوی وامانت که جزء صلاحیت‌ها وشرایط رئیس جمهور در قانون اساسی به شمار آمده، صداقت و راست‌گویی است. آقای رئیسی این شرایط را نقض کرده و اساس کار خود را بر عدم صداقت در اظهار و در عمل نهاده است.

 

۶- رعایت نکردن حیثیت جمهوری (جمهوریت)

با مدیریت غلط تیم اقتصادی دولت و با تحقیر ارزش پول ملی، شانیت کشور را زیر سوال برده و کشور با بحران مواجه شده است. شاخص فلاکت به رکورد تاریخی خود در تابستان سال جاری به رقم ۵۲.۹ رسیده است.

 

۷- وزیران و معاونین بی تخصص و مشکوک

کمترین حد کفایت سیاسی آن است که محدوده مشاوران نزدیک و همکاران و یاران رئیس جمهور از عناصر متوهم و بدنام ولااقل مشکوک ومورد سوء ظن نبوده و به صورت نسبی پاک و خوشنام باشند.

 

۸- رانت و فساد

فامیل بازی و فساد در دولت سیزدهم در برخی وزارتخانه‌ها به ورود سربازان گمنام امام زمان (عج) همراه شد، که خود بیانگر عدم اشراف ریاست محترم جمهوری به این فقره می‌باشد.

 

۹- خصلت‌های ناپسند فردی

خصلت‌های شخص ایشان نیز هر کدام در سلب صلاحیت‌های لازم برای یک رئیس جمهوری دولت اسلامی دارای نقش است، مانند تزویر و بد اخلاقی، برای هر کدام از ۹ گانه فوق اسناد فراوانی وجود دارد که در مواردی به حدی عیان هستند که گاه نیاز به اثبات هم ندارد.

 

محمدحسین ابراهیمی

من‌الله‌التوفیق

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: