تحویل ۶۲ میلیون لیتر نفت‌گاز به نیروگاه‌ها

عابدینی، مدیر تامین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: روز گذشته ۶۲ میلیون لیتر نفت گاز به نیروگاه‌ها توزیع شد که از این میزان ۲۲ میلیون و ۴۱۰ هزار لیتر توسط نفتکش‌های جاده پیما به قسمت‌های جنوبی کشور از جمله بندرعباس، بوشهر، ماهشهر، اهواز و آبادان و ... ارسال شد.

کد خبر: ۱۴۳۶۰۸
۱۷:۱۸ - ۲۵ دی ۱۴۰۱

دیدارنیوز: مدیر تامین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، از ارسال ۱۳ میلیارد و ۳۵۴ میلیون لیتر نفت گاز و نفت کوره به نیروگاه‌ها از ابتدای سال تا کنون خبر داد.

مرتضی عابدینی با اشاره به ارسال ۱۳ میلیارد و ۳۵۴ میلیون لیتر نفت گاز و نفت کوره به نیروگاه‌ها از ابتدای سال تا امروز گفت: از این میزان سوخت ۸ میلیارد و هشتصد میلیون لیتر نفت گاز در سطح کشور و ۵ میلیارد و سیصد و چهل و شش میلیون لیتر نفت کوره برای نیروگاه‌هایی که مصرف کننده آن هستند اختصاص یافت.

وی گفت: با توجه به شرایط خاص و سرمای بی سابقه در کشور، همچنین مصرف بالای گاز طبیعی در بخش خانوار، ماموریت و تلاش شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در تامین سوخت نیروگاه‌ها و سایر مصرف کنندگان در بخش صنعت، خانوار و کشاورزی دو چندان شده است.

عابدینی ضمن اشاره به ذخیره سازی مطلوب در خصوص سوخت نفت کوره برای کارخانه‌های سیمان و فولاد گفت: تمهیدات لازم برای تامین سایر مصرف کنندگان از جمله مرغداری ها، گلخانه‌ها و صنایع کوچک انجام شده است و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با استفاده از تاسیسات گاز مایع نکا و سنگبست خراسان توانست سوخت مورد نیاز (نفت سفید و گاز مایع) در بخش خانوار را در مناطقی که با افت فشار گاز مواجه بودند از جمله خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی، سبزوار، مازندران و... تامین کند.

وی طی ارائه آماری از توزیع فرآورده‌های نفتی ادامه داد: روز گذشته ۶۲ میلیون لیتر نفت گاز به نیروگاه‌ها توزیع شد که از این میزان ۲۲ میلیون و ۴۱۰ هزار لیتر توسط نفتکش‌های جاده پیما به قسمت‌های جنوبی کشور از جمله بندرعباس، بوشهر، ماهشهر، اهواز و آبادان و ... ارسال شد.

مدیر تامین و توزیع از برگزاری جلسات روزانه و مستمر با هماهنگی نمایندگان و بخش دیسپچینگ شرکت ملی گاز و وزارت نیرو، و مدیریت عملیات شرکت ملی پخش برای تامین نیاز سوخت در بخش نیروگاهی خبر داد.

عابدینی در پایان ضمن قدردانی از زحمات شبانه روزی رانندگان ناوگان حمل و نقل فرآورده‌های نفتی، از هموطنان کشورمان خواست تا با صرفه جویی مناسب در مصرف فرآورده‌های نفتی ما را یاری کنند تا این شرایط سخت را پشت سر بگذاریم.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: