از برف و یخبندان تا دمای منفی ۱۰ درجه در مشهد

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان خراسان رضوی گفت:در مشهد دمای شبانه در روز‌های چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه تا ۱۰ درجه زیر صفر می‌رسد.

کد خبر: ۱۴۳۱۵۹
۱۱:۵۱ - ۱۸ دی ۱۴۰۱

دیدارنیوز: یحیی قائنی‌پور اظهارداشت: از دوشنبه شب ۱۹ دیماه، بتدریج بارش برف در سطح کلان‌شهر مشهد آغاز و تا صبح سه شنبه ضمن کاهش محسوس دما بر شدت آن افزوده می‌شود.

وی افزود:صبح سه‌شنبه ۲۰ دی، مشهد سفید پوش خواهد بود. انتظار داریم بارش برف تا سه شنبه شب با شدت و ضعف در کلانشهر مشهد تداوم داشته باشد. با توجه به برودت شدید هوا و دمای زیر صفر، برف به راحتی نشست خواهد کرد و بر حجم آن افزوده خواهد شد.

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: مقدار نشست برف بین ۵ تا ۱۰ سانت پیش بینی می‌شود. همچنین از سه شنبه شب تا پایان جمعه، هوای بسیار سرد و استخوان سوز سیبری سبب یخبندان شدید خواهد شد و برف باقی مانده روی زمین آب نخواهد شد.

قائنی پور تصریح کرد:طبق نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی، امروز وضعیت جوی نسبتا پایدار است، اما از بعد از ظهر روز دوشنبه با نفوذ جریان سرد و مرطوب شمالی انتظار داریم ضمن افزایش ابرناکی و شدت وزش باد، شاهد شروع بارش باران و برف به خصوص برف در استان همراه با کاهش قابل ملاحظه دما باشیم.

وی گفت: از روز سه‌شنبه در نواحی سردسیر دمای حداقل شبانه به ۱۰ درجه زیرصفر می‌رسد و پیش‌بینی ما این است که تا اواسط هفته آینده ماندگاری هوای سرد را در استان شاهد باشیم.

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی خاطرنشان کرد:در مشهد دمای شبانه در روز‌های چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه تا ۱۰ درجه زیر صفر می‌رسد و دمای پیشینه نیز دو تا سه درجه زیر صفر است از شنبه دما به تدریج افزایش پیدا می‌کند و از روز دوشنبه هفته بعد هوا مساعد است، اما نواحی سردسیر استان همچنان زیر صفر خواهد بود.

قائنی پور اظهارکرد: پیامد عملکرد سامانه جوی شامل وقوع بارش باران و برف در اغلب نقاط استان خراسان رضوی بیشترین حجم بارش‌ها در فاصله زمانی سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری رخ خواهد داد. کاهش قابل ملاحظه دما و ماندگاری هوای سرد تا اواسط هفته آینده در استان، وزش باد شدید با احتمال بروز خسارت، کولاک برف، یخ‌زدگی و لغزندگی محور‌ها همچنین تشکیل مه، کاهش دید و اختلال درسیستم حمل و نقل استان است.

وی در پایان گفت: توصیه می‌شود که شهروندان به تمهیدات لازم در زمینه تأمین سوخت و مدیریت منابع انرژی، تمهیدات لازم در زمینه جلوگیری از سرمازدگی و خسارت به محصولات کشاورزی و باغی همچنین تنظیم دمای گلخانه‌ها، مرغداری‌ها، دامداری‌ها و...، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و خودداری از صعود به ارتفاعات و عملیات کوهنوردی توجه کنند.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: