بهادری‌جهرمی: سیاست‌های شکست خورده را تکرار نمی‌کنیم!

بهادری جهرمی، سخنگوی دولت درباره نگاه دولت سیزدهم به برجام گفت: ما پا به پای اقدامات برای رفع تحریم‌ها هرگز اقتصاد کشور را به این موضوع گره نمی‌زنیم و سیاست‌های شکست خورده را تکرار نمی‌کنیم.

کد خبر: ۱۴۲۹۴۴
۱۱:۳۹ - ۱۳ دی ۱۴۰۱

دیدارنیوز: سخنگوی دولت عنوان کرد: در فصل پاییز عرضه ارز نیمایی نشان داد که در ده ماه ابتدایی سال، افزایش درآمد‌های ارزی کشور را داشتیم یعنی قریب به ۶۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد. امروز تراز تجاری ما درآمد قابل قبولی است و کفاف مخارج کشور را می‌دهد.

علی بهادری جهرمی در نشست خبری خود با اشاره به سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی گفت: ۱۳ دی ماه روزی است که همه ایرانیان آن را پاس می‌دارند.

سخنگوی دولت بیان کرد: در فصل پاییز عرضه ارز نیمایی نشان داد که در ده ماه ابتدایی سال، افزایش درآمد‌های ارزی کشور را داشتیم یعنی قریب به ۶۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد. امروز تراز تجاری ما درآمد قابل قبولی است و کفاف مخارج کشور را می‌دهد.

وی ادامه داد: در ماه گذشته شاهد افزایش مداوم و مستمر صادرات نفت خام و میعانات گازی در کشور بودیم. البته صادرات و درآمد‌های صادراتی در حوزه‌های دیگر نیز رکوردشکنی داشته است.

بهادری جهرمی خاطرنشان کرد: شاهد کاهش ۳۰ درصدی گاز‌های مشعل‌دار در کشور بودیم که در اثر افزایش بهره‌وری حاصل شده است و ان‌شاالله در گذر زمان شاهد سلامت زیست محیطی هم خواهیم بود.

وی ادامه داد: در این مدت سیزده و نیم میلیون کشاورز به دولت اعتماد کردند و گندم خودشان را به دولت فروختند.

بهادری جهرمی یادآور شد: با رونمایی از بزرگترین تلسکوپ در کشور، ایران موفق به ثبت تصاویر شد و به جمع ۱۰ کشور اول دنیا در این حوزه پیوست.

وی ۱۳ روز بدون فوتی کرونا در پاییز را جز دستاور‌های دولت برشمرد.

سخنگوی دولت عنوان کرد: در پاییز ما تست موفق عملکرد بلوک ارتباط مداری سامان را داشتیم که نشان داد ایران در لبه علم فضایی حرکت می‌کند. همچنین به فناوری ساخت موشک هایپر سونیک دست پیدا کردیم.

وی تاکید کرد: میزان عرضه و تقاضای ارز در سامانه نیما معادل دلاری عرضه ارز توسط صادرکنندگان در سامانه نیما از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا تاریخ ۱۰/۱۰/۱۴۰۱ حدود ۳۵ میلیارد دلار سال قبل و حدود ۲۲ میلیارد دلار بوده است این رقم در مقایسه با دوره مشابه سال قبل حدود ۶۰ درصد رشد کرده است. مجموع عرضه ارز در سامانه نیما (حواله) یکشنبه مورخ ۱۴۰۱.۱۰.۱۱ معادل ۵۴۶ میلیون دلار و مجموع ارز معامله شده در این سامانه معادل ۱۸۸ میلیون دلار بوده است (عرضه حدوداً سه برابر تقاضا).

بهادری جهرمی درباره نگاه دولت به برجام گفت: این دولت در توسعه روابط خارجی و ترانزیت موفق بوده است، کشور باید نگاهش به دورن باشد و نباید شرطی باشد، زیرا می‌شود همان رشد اقتصادی صفری که ما در دهه ۹۰ داشتیم. تورم ۵۹/۳ درصد شهریور ۱۴۰۰ نتیجه این شرطی کردن بود. ما پا به پای اقدامات برای رفع تحریم‌ها هرگز اقتصاد کشور را به این موضوع گره نمی‌زنیم و سیاست‌های شکست خورده را تکرار نمی‌کنیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: