مطالبات استاندار خراسان شمالی از رئیس جمهور

استاندار خراسان شمالی گفت: طی دیداری که با رئیس جمهور داشتیم، موضوعات مختلفی از جمله بازگشایی مرز پرسه سو، افزایش سهمیه آرد و سایر موضوعات مطرح شد تا در روند آن‌ها تسریع شود.

کد خبر: ۱۴۲۸۸۶
۱۳:۵۴ - ۱۲ دی ۱۴۰۱



دیدارنیوز: محمدرضا حسین‌نژاد در گفتگو با اشاره به نشست مشترک روز گذشته استانداران با هیات دولت و موضوعات مطرح شده در حضور ریاست جمهوری، اظهار کرد: تنش آبی به عنوان یکی از معضلاتی که به واسطه خشکسالی در حال گسترش در مناطق مختلف کشور و خراسان شمالی است در کوتاه مدت باید چاره‌جویی شود.

استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: رفع تنش‌های آبی نیازمند اتخاذ تدابیر و تصمیمات فوری دارد که تکمیل و احداث سدها، یکی از راهکار‌های حل این مشکل است.

وی در ادامه با اشاره به راهبرد تقویت ارتباطات با کشور‌های همسایه به عنوان یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم، افزود: بازارچه مرزی پرسه‌سو یکی از عوامل اساسی بازگشایی گذر مرزی با کشور ترکمنستان و تقویت همکاری‌های دوجانبه با این کشور است خواستار بازگشایی مجدد آن هستیم.

حسین‌نژاد خاطرنشان کرد: دسترسی راحت و آسان به نان باکیفیت، یکی از دغدغه‌ها و مطالبات اهالی خراسان شمالی است که تخصیص سهمیه بیشتر آرد و ایجاد نانوایی راهکار پاسخ به این مطالبه مردم است.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی بیان کرد: راه به عنوان یکی از محور‌های اصلی توسعه در روزگار فعلی تعریف می‌شود که استان ما علی‌رغم قرارگرفتن در مسیر دو قطب زیارتی و سیاحتی در حوزه محور‌های مواصلاتی شهری و راه‌های روستایی در این حوزه عقب‌ماندگی‌های جدی دارد که با توجه به نگاه عدالت‌محور دولت سیزدهم و با تخصیص اعتبارات مناسب و جدیت مسئولین حوزه عمرانی، این فاصله کمتر شود.

وی تصریح کرد: ایجاد گذر مرزی جهت طرح در کمیسیون مشترک ایران و ترکمنستان یکی از مطالبات از وزرای امور خارجه و راه و شهرسازی بود.

حسین‌نژاد بیان کرد: همچنین تخصیص اعتبارات مصوب در سفر ریاست جمهوری درخواستی بود که از رئیس سازمان برنامه و بودجه مطرح شد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: خراسان شمالی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: