چند نکته از هفته سیزدهم لیگ برتر

دوقلوهای شش‌گانه در جدول لیگ!

در هفته سیزدهم رقابت‌های لیگ برتر استقلال با پیروزی برابر نفت، در امتیاز ۲۶ با پرسپولیس برابر شد و به رده دوم جدول صعود کرد در حالی که این یکی از ماجراهای جدول لیگ است.

کد خبر: ۱۴۲۵۲۵
۱۲:۲۴ - ۰۵ دی ۱۴۰۱

 

دیدارنیوز ـ شقايق آسیایی: در آخرین بازی از هفته سیزدهم لیگ برتر استقلال موفق شد در روز تساوی پرسپولیس با پیکان و در دقایق پایانی، صنعت نفت را در آبادان شکست دهد  و با پرسپولیس هم‌ امتیاز شود تا به نوعی تساوی در دربی را جبران کرده باشد. مرور چند نکته خاص در پایان این هفته، خالی از لطف نیست.

*رقابت‌های نزدیک در فصل جاری لیگ باعث شده که ۶ تیم در جدول، هم‌امتیاز شوند و تنها تفاضل گل باعث شده تیم‌ها در جایگاه بالاتر و یا پایین تر قرار بگیرند. در صدر جدول پرسپولیس و استقلال هر دو ۲۶ امتیازی هستند ولی تفاصل گل پرسپولیس مثبت ۸ است و با برتری به خاطر همین یگ گل، صدرنشین جدول شده است. بعد از پرسپولیس و استقلال، تیم‌های سپاهان و گل گهر در رده بعدی قرار دارند که در امتیاز ۲۴ برابر هستند. البته گل گهری‌ها یک بازی کمتر از سپاهان داشته‌اند که در صورت برد شاگردان امیرقلعه نویی حتی می توانند خودشان را به صدر جدول هم برسانند. اما در حال حاضر تنها دلیلی که باعث شده سپاهان سوم و گل گهر چهارم باشد این است که تفاضل گل زردها ۱۱+ است.

*در رده هفتم و هشتم جدول نیز همین شرایط وجود دارد به این ترتیب که تیم‌های نساجی و ذوب آهن هر دو در امتیاز ۱۷ امتیاز برابر هستند، ولی به مدد تفاضل گل ۴+ تیم قائم‌شهری بالاتر از ذوب آهنی ایستاده که ۱۵ گل زده و ۱۵ گل خورده دارد و تفاضل گلش صفر است.

*در رده نهم و دهم جدول بازهم‌ دو تیم آلومینیوم و فولاد در امتیاز ۱۶ برابر هستند با این تفاوت که بازی این هفته آلومینیوم به دلیل بارش برف لغو شد و در صورت کسب سه امتیاز آلومینیوم، حتی می تواند خودش را تا رده پنجم بالا بکشد.

در جایگاه نهم و دهم جدول نیز دو تیم هوادار و پیکان هر دو ۱۳ امتیازی هستند. جالب اینجاست که تفاضل گل هر دو تیم نیز در عدد ۴- برابر است. نتیجه بازی روبروی دو تیم نیز یک بر یک تمام شده و ظاهرا بدون هیچ دلیل مشخصی فعلا هوادار بالای سر پیکان قرار گرفته.

*در قعر جدول نیز دو تیم نفت آبادان و نفت مسجد سلیمان در عدد ۹ هم‌امتیاز هستند و آبادانی‌ها فقط به این دلیل در جایگاه نهم قرار گرفته‌اند که با تفاصل گل منفی ۸ وضعیت‌شان از نفتی که تفاضل آنها منفی ۲۱ است بهتر هستند.

و اما در حال حاضر مس کرمان با دریافت ۴ گل بهترین خط دفاع را در اختیار دارد و نفت مسجد سلیمان نیز با دریافت ۳۳ گل ضعیف ترین خط دفاع را دارد. همچنین سپاهان و گل‌گهر در تعداد گل‌های زده هم در عدد ۱۹ برابر هستند و کمترین گل زده هم مربوط به پیکان با ۶ گل است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: