چمران اعلام کرد

زلزله در تهران یک «فاجعه بزرگ» خواهد بود

چمران، رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه اگر خدایی ناکرده زلزله‌ای در تهران رخ بدهد با ترافیک و کوچه‌های تنگ و باریکی که در پایتخت داریم، فاجعه بزرگی در تاریخ رخ خواهد داد، تاکید کرد: باید این مسئله را جدی بگیریم چرا که شوخی‌بردار نیست.

کد خبر: ۱۴۲۴۴۳
۱۰:۳۵ - ۰۴ دی ۱۴۰۱

دیدارنیوز: مهدی چمران صبح امروز در آغاز یکصدوهفدهمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به سوم دی‌ماه روز ثبت احوال اظهار کرد: چهارم دی‌ماه نیز روز گرامیداشت شاعر بزرگ فارسی‌گوی رودکی است که این روز را گرامی می‌داریم. همچنین میلاد حضرت مسیح (ع) را نیز گرامی می‌داریم و این روز را به هموطنان ارامنه تبریک و تهنیت عرض می‌کنیم.

وی با اشاره به پنجم دی ماه سالروز وقوع زلزله بم گفت: این روز به نام روز بلایای طبیعی نام‌گذاری شده است. زلزله بم ویرانی عجیب و خسارات زیادی را به همراه داشت.

رئیس شورای شهر تهران بیان کرد: یادآوری این روز‌ها به خاطر این است که درس عبرت بگیریم و توجه ویژه‌ای به موضوع مقاوم‌سازی ساختمان‌ها داشته باشیم. مسئله‌ای که کمتر به آن توجه می‌شود.

چمران افزود: موضوع مقاوم‌سازی ساختمان‌ها باید به صورت ویژه با شدت و حدت از سوی شهرداری‌ها، سازمان نظام مهندسی، وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی پیگیری و دنبال شود و اجازه ندهند که ساختمان‌های ناپایدار و نامقاوم ساخته شود.

وی با بیان اینکه کشور ما، کشور زلزله‌خیزی است، تصریح کرد: ایران جزو ۱۰ کشور بلاخیز محسوب می‌شود و ما حوادثی از جمله سیل، زلزله، آتش‌فشان و ... از بلایای طبیعی را داریم.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: یکی دیگر از زلزله‌هایی که در سال‌های اخیر در کشور رخ داد، زلزله کرمانشاه بود که خرابی‌های فراوانی را شاهد بودیم و حتی ساختمان‌هایی که جدید‌الاحداث بودند تحت تاثیر زلزله قرار گرفتند و خراب شدند و در واقع موضوع ساختمان‌سازی و مقاوم‌سازی اهمیت ویژه‌ای دارد.

چمران با بیان اینکه ما باید آمادگی لازم را در حوادث طبیعی از جمله زلزله داشته باشیم افزود: اگر خدایی ناکرده زلزله‌ای در تهران رخ بدهد با ترافیک و کوچه‌های تنگ و باریکی که در تهران داریم فاجعه بزرگی در تاریخ رخ خواهد داد و نه قرن و باید این مسئله را جدی بگیریم چرا که شوخی‌بردار نیست.

وی همچنین به درگذشت عباس شیبانی نماینده چند دوره مجلس شورای اسلامی و شورای شهر تهران و حضور در سمت‌های مختلف اشاره کرد و گفت: شیبانی همکار بسیار خوب ما در مجموعه شورا در ادوار گذشته بود فردی مبارز، انقلابی، کم‌حرف، پرکار، بسیار قاطع و پیگیر مشکلات مردم بود.

رئیس شورای شهر تهران گفت: درگذشت این مرد بزرگ را به خانواده شیبانی و همکارانش در ادوار گذشته شورا تسلیت عرض می‌کنم.

چمران افزود: شیبانی در همه صحنه‌های انقلاب حاضر بود و بسیار قاطع و محکم بود و شیبانی کوتاه سخن می‌گفت و این مرد بزرگ الگو و اسطوره ما در مجموعه شورای شهر تهران بود و از خصایص و ویژگی‌های وی می‌توان به قانع بودن و کم‌حرف بودن وی اشاره کرد.

وی ادامه داد: شیبانی در دوره دوم و سوم شورای شهر تهران حتی حق‌الجلسه خود را نگرفت و زمانی که می‌خواست بیمارستان حضرت زینب کبری (س) را بسازد آن موقع بود که با اصرار ما این پول را دریافت و هزینه ساخت این بیمارستان کرد.

رئیس شورای شهر تهران گفت: از دیگر سمت‌های شیبانی می‌توانیم به حضور در وزارت کشاورزی به عنوان وزیر در سال‌های دور، نمایندگی مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به مدت ۲۰ سال و حضور در چند دوره شورای اسلامی شهر تهران اشاره کرد.

امروز مراسم یادبود مرحوم عباس شیبانی در مسجد نور واقع در میدان فاطمی از ساعت ۱۸ تا ۱۹:۳۰ برگزار خواهد شد. همچنین مراسم یادبود دیگری از سوی شورای اسلامی شهر تهران در تاریخ ۵ دی ماه از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۲ در مسجد شیخ فضل‌الله جنب شهرداری مرکز برگزار خواهد شد.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: