مخالفت رئیس‌جمهوری تونس با اصلاحات وزارتی نخست‌وزیر

رئیس‌جمهوری تونس اصلاح وزارتی که نخست وزیر این کشور انجام داده است، رد کرد.

کد خبر: ۱۳۹۷۰
۱۲:۵۸ - ۱۵ آبان ۱۳۹۷

دیدارنیوز - الباجی قائد السبسی، رئیس‌جمهوری تونس اصلاح وزارتی را که یوسف الشاهد، نخست وزیر این کشور شب گذشته مطرح کرد، رد کرد.

سعیده قراش، سخنگوی ریاست‌جمهوری تونس اعلام کرد که الباجی قائد السبسی با این اصلاحات که عجولانه صورت گرفته موافق نیست و درباره این اصلاحات مشورتی با رئیس‌جمهوری صورت نگرفته است.

به نقل از شبکه روسیا الیوم، اصلاحات وزارتی یوسف الشاهد شامل ۱۳ وزیر و پنج دبیر دولت است و تغییراتی در وزارتخانه‌های اصلی صورت نگرفته است.

لیست وزرای جدید شامل معرفی کمال مرجان، به عنوان وزیر مشاغل عمومی است. وی آخرین وزیر خارجه نظام زین العابدین بن علی، دیکتاتور سابق تونس بوده است. این لیست همچنین شامل معرفی رونی الطرابلسی، تاجر یهودی برای پست وزارت گردشگری به جای سلمی اللومی است که به عنوان مدیر دفتر ریاست‌جمهوری منصوب شده است.

در اصلاحات جدید هشام بن احمد پست وزارت حمل و نقل را به جای رضوان عیاره که وزیر امور تونسی‌های مقیم خارج است برعهده می‌گیرد. همچنین فاضل محفوظ پست وزارت حقوق بشر و کریم الجموسی، پست وزارت دادگستری و نورالدین الساملی پست وزارت مسکن را برعهده می‌گیرند. همچنین سنیه بالشیخ به عنوان وزیر ورزش و جوانان، عبد الرؤوف الشریف به عنوان وزیر بهداشت، مختار الهمامی به عنوان وزیر محیط زیست، الهادی مقنی به عنوان وزیر املاک دولتی و سیده لونیس به عنوان وزیر کار معرفی شده‌اند.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: