آمار امیدبخش برای «پرسپولیس»

برد‌های کم‌گل و نمایش کم‌طراوت پرسپولیس در لیگ برتر شاید برخی از هواداران این تیم را نگران کرده باشد، اما امتیاز تیم یحیی به عدد امیدوارکننده ۲۱ رسیده که میانگین امتیاز این تیم را به بالای ۲ امتیاز در هر بازی رسانده؛ این به صورت سنتی امتیاز تضمین‌کننده قهرمانی در لیگ برتر است!

کد خبر: ۱۳۹۱۹۹
۱۰:۰۶ - ۰۱ آبان ۱۴۰۱

دیدارنیوز: پرسپولیس در پایان هفته دهم آماری از خود به جای گذاشته که این تیم را به قهرمانی امیدوار می‌کند.

با نتایج هفته دهم، پرسپولیس نه تنها در صدر جدول باقی ماند بلکه موقعیتش در رده نخست مستحکم‌تر شد و فاصله این تیم با تیم دوم به ۲ امتیاز رسید. علاوه بر این، امتیاز پرسپولیس به ۲۱ رسید و میانگین امتیاز این تیم بالای ۲ امتیاز در هر بازی شد که به صورت سنتی امتیاز تضمین‌کننده قهرمانی در لیگ برتر است.

مرور سابقه پرسپولیس در لیگ برتر نشان می‌دهد، این تیم هر بار در این مقطع از فصل چنین فرمی داشته، توانسته آن را تا پایان فصل حفظ کند و در نهایت به قهرمانی دست رسیده است.

پرسپولیس لیگ بیست و دوم تنها ضعیف‌تر از ۳ دوره لیگ
کسب ۲۱ امتیاز در ۱۰ بازی، عملکرد چندان ممتازی در تاریخ لیگ برتر محسوب نمی‌شود و بیش از ۱۰ تیم کارنامه‌ای بهتر از این تا این مقطع از فصل داشته‌اند. پرسپولیس ۳ بار توانسته بود که تا پایان هفته دهم، حداقل ۲۱ امتیاز داشته باشد. پرسپولیس در لیگ هفتم با ۲۴ امتیاز بهترین آغازش را در لیگ برتر داشته است. پرسپولیس در لیگ‌های شانزدهم و هفدهم تا هفته دهم ۲۲ و ۲۳ امتیاز داشت. پرسپولیس در لیگ هفتم علی‌رغم کسر ۶ امتیاز به قهرمانی رسید و در لیگ‌های شانزدهم و هفدهم چند هفته زودتر فاتح جام شد و این آمار پرسپولیس را به پایان خوب برای این فصل خوش‌بین می‌کند.

دژ دفاعی تسخیرناپذیر، کلید قهرمانی
پرسپولیس موقعیتش در صدر جدول را بیش از هر چیز مدیون کارنامه ممتاز دفاعی خود است. این تیم با تنها ۳ گل خورده و ۷ کلین‌شیت بهترین آمار دفاعی را در این فصل دارد. مرور فصل‌های قبل نشان می‌دهد که دفاع مستحکم می‌تواند مهم‌ترین عامل در راه قهرمانی باشد. آمار این فصل پرسپولیس یکی از آمار‌های خوب تاریخ لیگ برتر است و پرسپولیس در ادوار گذشته هیچ وقت آماری بهتر از این نداشته است.

پرسپولیس در لیگ شانزدهم تا هفته دهم تنها ۳ گل خورده بود که این بهترین عملکرد این تیم در تاریخ لیگ برتر است که موفق به تکرار آن شد. پرسپولیس در لیگ شانزدهم و بیستم هم مثل این فصل تا هفته دهم ۷ کلین‌شیت داشت و در این دوره‌ها به قهرمانی رسید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: