رییس مرکز پژوهش‌های مجلس

تحقق حکمرانی مردمی نیازمند مشوق‌هایی برای مشارکت مردم است

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس مردمی سازی را از اولویت‌های کاری مجلس یازدهم دانست و گفت: برای تحقق حکمرانی مردمی باید انگیزه مشارکت مردم در حکمرانی را تقویت کنیم.

کد خبر: ۱۳۸۸۲۸
۱۵:۰۰ - ۲۴ مهر ۱۴۰۱

دیدارنیوز ـ نخستین نشست رویداد اقدام (ارتقا قابلیت دیوانسالاری از طریق مردمی سازی) امروز (چهارشنبه ۲۰ مهرماه ۱۴۰۱) با حضور بابک نگاهداری رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و جمعی از اندیشه ورزان و اندیشکده‌های کشور در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

بابک نگاهداری در این نشست مردمی سازی را از اولویت‌های کاری مجلس یازدهم دانست و گفت: در دوره جدید فعالیت مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی تلاش داریم تا با استفاده از ایده‌ها و ظرفیت‌های اندیشکده‌ها و مراکز دانش بنیان، زمینه تحقق واقعی مردمی سازی حکمرانی را به وجود بیاوریم.

وی افزود: چندین اصل قانون اساسی بر مردمی سازی حکمرانی و مشارکت مردم تاکید کرده است که این اصول بر مردمی سازی امور در اجرا، نظارت و حکمرانی اشاره دارد.

نگاهداری با بیان اینکه در مردمی سازی حکمرانی تا نقطه مطلوب فاصله داریم، تصریح کرد: برای تحقق حکمرانی مردمی باید انگیزه مشارکت مردم در حکمرانی را تقویت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه تحقق حکمرانی دانش بنیان ضامن پیشرفت کشور است، گفت: نیاز به حکمرانی دانش بنیان کمتر از صنعت دانش بنیان نیست.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی توضیح داد: رویداد اقدام با توجه به ارتقای قابلیت‌های دیوانسالاری از طریق مردمی سازی به دنبال بهره مندی از توان و ظرفیت اندیشه ورزان و اندیشکده‌ها برای تحقق مشارکت مردم در امر حکمرانی است.

در ادامه این جلسه نمایندگان اندیشکده‌های مختلف کشور، نظرات و ایده‌ای خود برای ارتقای قابلیت‌های دیوانسالاری از طریق مردمی سازی را بیان کردند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: