نگاهی به هفته نهم لیگ برتر

صدرنشینی اشتراکی سرخ‌آبی و نکونام نباز!

در هفته نهم رقابت‌های لیگ برتر، پرسپولیس و استقلال به لطف مدافعان حریف دوباره به صدر جدول رسیدند و فولاد تنها تیم بدون شکست باقی ماند.

کد خبر: ۱۳۸۷۵۶
۱۲:۰۳ - ۲۳ مهر ۱۴۰۱

 

دیدارنیوز ـ شقایق آسیایی: رقابت میان تیم‌های بالا نشین لیگ در هفته نهم به اوج خودش رسید. تیم گل ‌گهر با باخت به نساجی مازندران از صدر فاصله گرفت، پرسپولیس و استقلال با شکست رقبای خودشان همچنان به صورت اشتراکی صدرنشین ماندند. نکاتی از دیدارهای هفته نهم لیگ را با هم بررسی می کنیم.

۱.  پرسپولیس و استقلال در این هفته برد را مدیون مدافعان تیم حریف هستند. در دیدار پرسپولیس و مس، خطای هند واضح رامتین سلیمان‌زاده مدافع مس رفسنجان، یک پنالتی نصیب پرسپولیس کرد که به تنها گل این تیم و کسب سه امتیاز منجر شد. در دیدار ذوب آهن و استقلال نیز محمد قریشی مدافع ذوبی ها در دقیقه ۱+۹۰ با یک ضربه سر، ناخواسته و به اشتباه دروازه خودی را باز کرد و به این نترتیب ساپینتو کادوی تولد خود را از ذوب گرفت!

۲. در هفته نهم پرسپولیس با شکست مس رفسنجان و استقلال با پیروزی برابر ذوب آهن، نوار بدون باخت بودن این دو تیم را پاره کردند. در حال حاضر فولاد با جواد نکونام، تنها تیم بدون شکست لیگ محسوب می‌شود که با ۲ برد و ۶ تساوی و بدون باخت در رده هفتم جدول جای دارد.

۳. سپاهانی‌ها با پیروزی برابر صنعت نفت آبادان تا رده سوم جدول بالا آمدند و تنها دو امتیاز با صدرنشینان سرخ‌آبي فاصله دارند. نکته جالب در بازی سپاهان این بود که  بازیکنان این تیم، پس از به ثمر رساندن گل دوم توسط محمد علی‌نژاد، به جای شادی گل، برای همدردی با مردم سنندج، شبیه به رقص کردی دقایقی در یک صف در کنار هم ایستادند.

۴. اشتباهات داوری و نبود VAR همچون هفته‌های گذشته مشکل ساز بود. در بازی استقلال یک پنالتی برای آبی‌ها  گرفته نشد و در بازی پرسپولیس نیز وحید امیری باید با کارت قرمز اخراج می شد که از نگاه داورها پنهان ماند.

۵. محمد عباس‌زاده مهاجم تراکتور که سومین فصل حضورش در این تیم را تجربه می کند. روز گذشته با هت‌تریک برابر نفت موفق شد با ۶ گل به تنهایی در صدر جدول گل زنان لیگ و بالاتر از لوکادیا مهاجم ۵ گله پرسپولیس، قرار بگیرد. گل دوم او در دقیقه ۸۳ با ضربه آکروباتیک و قیچی برگردان هم بدون تردید یکی از گلهای زیبای لیگ در هفته نهم است. عباس‌زاده در تمام طول بازی با مچ‌بند مشکی در زمین حضور داشت.

۶. عارف غلامی پس از انتشار استوری و محرومیت و دوری یک هفته‌ای از ترکیب استقلال، دوباره به ارَنج اصلی بازگشت و مرادمند را نیمکت نشین کرد. او پس از بازی در مورد محرومیت گفت: «در این روزها رنگ‌ها مهم نیست و همه باید با هم متحد باشند.»

۷. گل‌محمدی روز پنج‌شنبه مقابل مس رفسنجان برای صدمین بار در لیگ به عنوان سرمربی روی نیمکت پرسپولیس نشست. او آمار ۵۸ برد، ۳۳ مساوی و ۸ شکست را با پرسپولیس در کارنامه دارد و میانگین ۲.۰۹ امتیاز برای قرمزها کسب کرده است، اما با وجود اینکه او به باشگاه صدتایی ها رسید، آنچه بیشتر از همه در کنار زمین خودنمایی می کرد، چهره او بود. کسی که تا یک ماه پیش، شاداب مشغول هدایت تیمش بود در هفته های اخیر به پیرمردی مشکی پوش، با موهای تراشیده، ریش سفید و چهره‌ای در هم کشیده تبدیل شده است.

۸. در حالی که گل‌گهر در هفته هشتم  موفق شد صدر جدول را بگیرد، در شبی دور از انتظار بازی مقابل شاگردان حمید مطهری را واگذار کرد و به رده چهارم جدول سقوط کرد. در مقابل نساجی با این سه امتیاز، موفق شد تا رده ششم جدول بالا بیاد و حتی بالاتر از فولاد قرار بگیرد.

۹.قربان بردیف پس از اتمام بازی مقابل نفت مسجد سلیمان با وجود پیروزی تیمش عنوان کرد که از عملکرد بازیکنانش راضی نیست. گفتنی است در حال حاضر در جدول بهترین گلزنان لیگ عباس زاده با ۶ گل در صدر جدول حضور دارد. ضمن اینکه ریکاردو آلوز بازیکن دیگر تراکتور نیز با ۶ امتیاز، رتبه اول بهترین پاسورهای لیگ را در اختیار دارد. با این شرایط تراکتور می‌تواند برای همه تیم‌های لیگ خط و نشان بکشد.

۱۰. همانطور که استقلال و پرسپولیس با ۱۸ امتیاز در صدر جدول لیگ هستند، در قعر جدول نیز دو تیم صنعت نفت آبادان و ملوان با ۵ امتیاز قعر نشین‌اند و شرایط خوبی ندارند. ملوانی ها تنها با تفاضل گل ۵- و دریافت دو گل کمتر نسبت به نفتی ها، در رده ۱۵ جدول قرار دارند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: