وزارت بهداشت خواستار یکسان‌سازی شماره‌های امدادی شد

وزیر بهداشت با استقبال از یکسان‌سازی شماره تلفن‌های امدادی در کشور، تصمیم‌گیری در این مورد را منوط به تصویب مجلس دانست.

کد خبر: ۱۳۸۰
۱۵:۴۷ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷

دیدارنیوز - دکتر سید حسن هاشمی در حاشیه بیست و پنجمین همایش سراسری مدیران و روسای بهداد ناجا که پیش از ظهر امروز در مقر مرکزی ناجا برگزار شد، گفت: امروز تفاهم‌نامه‌ای را با نیروی انتظامی امضا کردیم که موارد مختلفی همچون مبارزه با قاچاق دارو، مبارزه با اعتیاد، عوامل تشدید کننده آسیب‌های اجتماعی و ... در آن وجود داشت. برخورد با تبلیغات خلاف و اغواکننده از جمله مواردی است که پلیس می‌تواند با همکاری وزارت بهداشت اقدامات قابل توجهی را انجام دهد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه بیمارستان‌ها و پلی کلینیک‌های نیروی انتظامی خدمات و کمک‌های موثری را ارائه کرده‌اند، گفت: مراقبت از پرسنل و همکاران ما در اورژانس و مراکز درمانی از دیگر مواردی است که پلیس در این تعهدنامه انجام خواهد داد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه ما نیز متقابلا از پرسنل نیروی انتظامی حمایت خواهیم کرد، گفت: قطعا در این تفاهم‌نامه‌ها نیز تعهداتی را به پلیس داده‌ایم که انجام خواهیم داد.

وزیر بهداشت در پاسخ به سوال ایسنا درباره یکسان‌سازی شماره‌های امدادی همچون ۱۱۵، ۱۱۹، ۱۱۰ و ... گفت: دو یا سه دهه است که صحبت‌هایی در این خصوص شده و اتفاقا یک تجربه موفق بین‌المللی هم محسوب می‌شود و انتظار می‌رود که دستگاه‌هایی همچون پلیس، آتش نشانی، اورژانس و ... همگی یک شماره داشته باشند و تمامی این نهادها با یک تولیت با مردم در ارتباط بوده و خدمات امدادی را ارائه کنند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در این زمینه طرح‌های مختلفی هم وجود داشته و پیشنهادات خوبی هم از سوی نیروی انتظامی مطرح شده است، گفت: ما به عنوان وزارت بهداشت از طرفداران این ایده هستیم و امیدواریم که اجرایی شود، اما یکسان‌سازی شماره‌های امدادی نیازمند مصوبه مجلس است و امیدواریم که نمایندگان مجلس این موضوع را مورد توجه قرار دهند.

هاشمی اضافه کرد: البته اورژانس و پلیس می‌توانند از خودشان شروع کرده و با یک شماره عوامل اورژانس و پلیس بتوانند از حادثه‌ای باخبر شده و به محل بروند.

وزیر بهداشت درباره عرضه داروهای تقلبی در فضای مجازی گفت: در این زمینه هماهنگی‌هایی از طریق پلیس فتا انجام شده، اما لازم است که قوه قضاییه هم اقداماتی را انجام داده و به شکلی قاطعانه با متخلفان برخورد کند.

وزیر بهداشت درباره اینکه آیا با اجرای این طرح پلیس با مراکزی همچون ناصرخسرو نیز برخورد می‌کند یا خیر؟ گفت: موضوع ناصرخسرو موضوع جدیدی نیست و چندان مایل نیستم که در چنین نشستی مطرح شود، اما تا جایی که من می‌دانم جنس کار این افراد در ناصرخسرو نیز تغییر کرده و دیگر داروهای رسمی که در فهرست دارویی کشور باشد در ناصرخسرو وجود ندارد و داروهایی که فاقد مجوز وزارت بهداشت بوده و قاچاق هستند، در این محل عرضه می‌شود و جزو داروهایی به حساب می‌آیند که اصالت‌شان از سوی وزارت بهداشت تایید نشده است.

وزیر بهداشت همچنین با تاکید بر اینکه فعلا و در آینده هم در حوزه دارو مشکلی نداریم، گفت: در حال حاضر داروهای خارج از فهرست و مکمل‌ها به داخل کشور قاچاق می‌شود و اکثر مکمل‌هایی که قاچاق می‌شوند نیز در داخل کشور ساخته می‌شوند که انتظار داریم پلیس با این موارد نیز برخورد کند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: