کنعانی: پاسخ ایران سازنده و شفاف است

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری صبح امروز (دوشنبه) برخلاف صحبت‌های یک مقام آمریکایی که پاسخ ایران را غیرسازنده خوانده بود، گفت: چنانچه در طرف مقابل اراده سیاسی لازم وجود داشته باشد و همانند ایران سازنده عمل کنند، پاسخ ایران سازنده، شفاف و قانونی بوده و آماده است زمینه را برای جمع‌بندی مذاکرات فراهم کند.

کد خبر: ۱۳۶۸۱۳
۱۱:۰۷ - ۱۴ شهريور ۱۴۰۱

دیدارنیوز: سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ایران دیدگاه‌های خود را در خصوص پیشنهادات هماهنگ‌کننده برجام منتقل کرده و در این ارتباط منتظر پاسخ طرف مقابل هستیم. چنانچه در طرف مقابل اراده سیاسی لازم وجود داشته باشد و همانند ایران سازنده عمل کنند، پاسخ ایران سازنده، شفاف و قانونی بوده و آماده است زمینه را برای جمع‌بندی مذاکرات فراهم کند. بحث لغو تحریم‌ها و انتفاع اقتصادی ملت ایران از اهداف اساسی ماست.

ناصر کنعانی در نشست خبری صبح امروز ضمن تسلیت سالگرد شهادت آیت‌الله قدوسی، سالگرد درگذشت آیت‌الله طالقانی، سالگرد شهادت آیت‌الله مدنی و سالروز ۱۷ شهریور ۱۳۵۷، در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه رئیس جمهور لغو پایدار تحریم‌ها را یکی از ۴ شرط توافق احتمالی برشمردند، آیا توافق احتمالی موجب این امر خواهد شد، گفت: به طور طبیعی لغو کامل تحریم‌ها علیه دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران از اهداف اساسی مذاکرات جاری است. اطلاع دارید نشست‌های مختلفی در ارتباط با مذاکرات برگزار شده است و در ادامه متن پیشنهادی از سوی هماهنگ کننده اتحادیه اروپا به طرفین ارائه شده است، پاسخ تهران در موعد مقرر و پاسخ طرف آمریکایی با وقفه طولانی ارسال شد.

وی ادامه داد: ایران برای اینکه نقش مسئولانه خود را ایفا کند، دیدگاه‌های خودش را در این زمینه مجددا منتقل و منعکس کرد و در این ارتباط منتظر دریافت پاسخ طرف‌های مقابل و مشخصا دولت آمریکا است. برای پایان خوش بخشیدن به این ماراتن و برای اینکه به مصالح ملی دست پیدا کنیم و روند را برای شکل‌گیری فضای سازنده مهیا کنیم و چهارچوب‌های چندجانبه را تثبیت کنیم، در این زمینه مسئولانه عمل کردیم. ایران دیدگاه‌های خود را منتقل کرده و در این ارتباط منتظر پاسخ طرف مقابل هستیم. چنانچه در طرف مقابل اراده سیاسی لازم وجود داشته باشد و همانند ایران سازنده عمل کنند، پاسخ ایران سازنده، شفاف و قانونی بوده و آمده است زمینه را برای جمع‌بندی مذاکرات فراهم کند. بحث لغو تحریم‌ها و انتفاع اقتصادی ملت ایران از اهداف اساسی ماست.

ادامه دارد ...

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: