پامپئو: چند هفته وقت نیاز داریم به قتل خاشقجی پاسخ دهیم

وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن به چند هفته دیگر نیاز دارد تا مدارک کافی‌ برای اعمال تحریم‌ها درخصوص پرونده قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار و منتقد سعودی را جمع‌آوری کند.

کد خبر: ۱۳۶۰۲
۱۱:۱۱ - ۱۱ آبان ۱۳۹۷

دیدارنیوز - مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگو با رادیو "کی.ام.او.اکس" تصریح کرد که واشنگتن تمامی اقدامات لازم را درخصوص پرونده‌ قتل خاشقجی اتخاذ خواهد کرد.

پامپئو همچنین خاطرنشان کرد: احتمالا چند هفته دیگر طول خواهد کشید تا به شواهد کافی برای اعمال تحریم‌ها دست یابیم اما من بر این باور هستم که ما می‌توانیم این کار را انجام دهیم.

وی در ادامه افزود: ما مسأله اعمال تحریم‌ها علیه اشخاصی که تاکنون مشخص کردیم که در این قتل دست دارند را بررسی می‌کنیم.

وزیر خارجه آمریکا گفت: ما در حال کشف حقایق هستیم و خواستار مجازات کسانی هستیم که در این جنایت شنیع دست داشته‌اند.

وی تاکید کرد: آمریکا هرگز از مسأله قتل خاشقجی چشم‌پوشی نمی‌کند. واشنگتن با عربستان روابط استراتژیک عمیق و دراز مدت دارد و ما می‌خواهیم این روابط باقی بماند.

جمال خاشقجی دوم اکتبر برای انجام یک سری امور اداری مربوط به ازدواجش وارد کنسولگری ریاض در استانبول شد و نهایتا پس از روزها، سعودی‌ها به کشته شدن این منتقد آل سعود در این ساختمان دیپلماتیک اذعان کردند. با این حال هنوز جسد او به دست نیامده است و برخی گزارش‌ها از مثله شدن و از بین رفتن جسد این فرد حکایت دارد. با این حال عربستان تاکید دارد که جسد خاشقجی به دست یک همدست محلی داده شد اما هویت این فرد را هم فاش نمی‌کند.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: