طباطبایی: آمریکا به دلایل «غیرورزشی» به تیم‌ملی کاراته روادید نداد

سید حسن طباطبایی، رئیس فدراسیون کاراته درباره ماجرای عدم اعزام تیم ملی به آمریکا برای شرکت در مسابقات جهانی گفت: آمریکا به عنوان میزبان مسابقات، سیاست را در ورزش دخالت داده وگرنه چه دلیلی دارد در فاصله ۴ روز تا شروع مسابقات روادید تیم ایران را صادر نکند؟ همه این اتفاقات در حالی بوده که در سال‌های اخیر شعار پوچ «عدم دخالت سیاست در ورزش» را بار‌ها همین مدعیان مطرح کرده بودند.

کد خبر: ۱۳۳۱۰۳
۱۲:۴۵ - ۱۴ تير ۱۴۰۱

دیدارنیوز: رئیس فدراسیون کاراته گفت: آمریکا به عنوان میزبان، سیاست را در ورزش دخالت داد، در حالی که در سال‌های اخیر بار‌ها شعار پوچ «عدم دخالت سیاست در ورزش» را مطرح کرده بود.

سید حسن طباطبایی گفت: در فاصله چند روز تا برگزاری بازی‌های جهانی کاراته در بیرمنگام آمریکا، هنوز روادید اعضای تیم ملی کاراته ایران صادر نشده است. این در شرایطی است که دوم خرداد اعضای تیم ملی برای دریافت روادید عازم ارمنستان شدند و در سفارت آمریکا مدارک لازم را ارایه کردند.

وی افزود: این اتفاقات در شرایطی رخ داده است که کاراته ایران از قدرت‌های سنتی این رشته به حساب می‌آید و همیشه از عنوان داران در رقابت‌های جهانی و آسیایی بوده و مسلما حضور تیم ملی ایران بر اعتبار بازی‌های جهانی اضافه می‌کند.

طباطبایی گفت: آمریکا به عنوان میزبان مسابقات، سیاست را در ورزش دخالت داده وگرنه چه دلیلی دارد در فاصله ۴ روز تا شروع مسابقات روادید تیم ایران را صادر نکند؟ همه این اتفاقات در حالی بوده که در سال‌های اخیر شعار پوچ «عدم دخالت سیاست در ورزش» را بار‌ها همین مدعیان مطرح کرده بودند.

رئیس فدراسیون کاراته افزود: با شرایط بوجود آمده نمی‌توانیم در بازی‌های جهانی بیرمنگام شرکت کنیم و علت حضور نیافتن تیم قدرتمند ایران با ترکیبی از سجاد گنج زاده قهرمان المپیک و جهان، ذبیح الله پورشیب عنوان دار جهان و گرند وینر سال ۲۰۲۱، بهمن عسگری قهرمان جهان و حمید عباسعلی و سارا بهمنیار عنوان داران جهانی؛ کارشکنی میزبان مسابقات بوده است.

مسابقات کاراته در بازی‌های جهانی بیرمنگام ۱۷ و ۱۸ تیر برگزار می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: