اولین سفر بزرگترین «کشتی هیبریدی» جهان در ۲۰۲۴

شرکت فرانسوی «بریتنی فریز» که در زمینه ترابری و حمل‌و‌نقل فعالیت دارد، در بیانیه خود از شروع به کار «سن-مالو»، بزرگترین کشتی هیبریدی جهان در سال ۲۰۲۴ خبر داد. طبق گفته شرکت فنلاندی «وارتسیلا»، تامین کننده موتور و باتری، این کشتی در مقایسه با پیشرانه‌های دیزلی در انتشار گاز‌های گلخانه‌ای تا ۱۵ درصد عملکرد موثرتری دارد.

کد خبر: ۱۳۲۵۷۷
۰۹:۳۱ - ۰۶ تير ۱۴۰۱

دیدارنیوز: شرکت فرانسوی «بریتنی فریز» (Brittany Ferries) که در زمینه ترابری و حمل‌و‌نقل فعالیت دارد، در بیانیه خود از شروع به کار «سن-مالو» (Saint-Malo)، بزرگترین کشتی هیبریدی جهان در سال ۲۰۲۴ خبر داد.

کشتی هیبریدی Saint-Malo که تقریبا ۲۰۰ متر طول دارد، از باتری با ظرفیت ۱۱.۵ مگاوات ساعت بهره می‌برد که در مقایسه با پیشرانه‌های هیبریدی که در کشتی‌های دریایی استفاده می‌شود، دو برابر شده است. همچنین این کشتی جایگزین یکی از مدل‌های قدیمی کشتی‌های بریتنی فریز خواهد شد که در مسیر سنت مالو، فرانسه به پورتسموث، انگلستان جابجا می‌شود.

«کریستوف ماتیو»، مدیرعامل این شرکت در بیانیه رسمی آن گفت: «بریتنی فریز با افتخار رهبری صنعت حمل‌و‌نقل پایدار را در اختیار دارد و با شرکای خود برای ارائه کشتی‌هایی تمیزتر به مناطقی که در آن فعالیت می‌کنیم، تلاش می‌کند.»

کاهش انتشار کربن در بزرگترین کشتی هیبریدی
طبق گفته شرکت فنلاندی «وارتسیلا» (Wärtsilä)، تامین کننده موتور و باتری، این کشتی در مقایسه با پیشرانه‌های دیزلی در انتشار گاز‌های گلخانه‌ای تا ۱۵ درصد عملکرد موثرتری دارد.

رئیس و مدیر عامل وارتسیلا توضیح می‌دهد: «اندازه بزرگ باتری به کشتی‌ها اجازه می‌دهد تا با استفاده از پروانه‌‎‌ها و تمام پیشرانه‌ها، برای مانور بدون انتشار آلاینده‌ها در داخل و خارج از بنادر، حتی در هوای نامناسب، با قدرت کامل کار کنند.»

کشتی‌های عظیمی که در صنعت کشتیرانی استفاده می‌شوند، از جمله منابع بزرگی برای انتشار کربن محسوب می‌شوند و به همین دلیل درخواست‌های زیادی وجود دارد تا در ساخت کشتی‌های جدید کربن‌زدایی مورد توجه قرار گیرد. با این وجود، اندازه بزرگ کشتی‌ها و مسافت‌های نسبتا طولانی که باید طی کنند، مشکلاتی در این زمینه ایجاد کرده است.

کشتی سن-مالو از سیستم‌های متعددی بهره می‌برد که در هنگام سفر خود امکان بهینه‌سازی انرژی را فراهم می‌کند که این امر کارایی آن را بهبود می‌بخشد و همچنین باعث می‌شود مسافران تجربه یکنواخت‌تری از سفر دریایی داشته باشند. همچنین این کشتی به ویژگی‌هایی مجهز شده که آن را پایدار می‌کند.

همچنین طبق توضیحات او، به نظر می‌رسد برای شارژ مجدد باتری بزرگترین کشتی هیبریدی جهان از نوعی رویکرد داخلی در ساحل‌ها استفاده شده که هنگام توقف و لنگراندازی آن‌ها را شارژ می‌کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: