تحلیل سیستم یادگیری کل بدن

تحرک، تاثیر مثبتی بر توانایی کودکان در یادگیری دارد

کودکانی که در حین یادگیری صدا‌های حروف حرکت می‌کنند، توانایی خود را در تشخیص صدا‌های حروف به طور قابل توجهی بهبود می‌بخشند. تیمی از محققان دانمارکی بر روی این موضوع تمرکز کرده اند که آیا یادگیری کل بدن در آموزش، که به عنوان یادگیری تجسم یافته شناخته می‌شود، تأثیر مثبتی بر توانایی کودکان در یادگیری صدا‌های حروف دارد یا خیر.

کد خبر: ۱۳۱۳۹۸
۱۲:۱۰ - ۲۱ خرداد ۱۴۰۱

دیدارنیوز: یافته‌های مطالعات جدید نشان می‌دهد کودکانی که در حین یادگیری صدا‌های حروف حرکت می‌کنند، توانایی خود را در تشخیص صدا‌های حروف به طور قابل توجهی بهبود می‌بخشند.

به نقل از سیناپرس، این یافته، نتیجه یک مطالعه جدید است که توسط گروه تغذیه و ورزش دانشگاه کپنهاگ دانمارک انجام شده است. خواندن یک مهارت پیچیده و حیاتی است که بر توانایی دانش آموزان جوانان در عملکرد در زمینه‌های اجتماعی و در زندگی کاری نهایی آن‌ها تأثیر می‌گذارد. بنابراین، پرورش مهارت‌های خواندن در دوران کودکی مهم است.

اکنون، تیمی از محققان دانمارکی بر روی این موضوع تمرکز کرده اند که آیا یادگیری کل بدن در آموزش، که به عنوان یادگیری تجسم یافته شناخته می‌شود، تأثیر مثبتی بر توانایی کودکان در یادگیری صدا‌های حروف دارد یا خیر.

در این راستا، لین دامسگارد (Linn Damsgaard) پژوهشگر دپارتمان تغذیه دانشگاه کپنهاگ می‌گوید: تحقیقات ما نشان داد که کودکانی که از تمام بدن خود برای شکل دادن به صدا‌های حروف استفاده می‌کردند، در مقایسه با کودکانی که آموزش‌های سنتی دریافت می‌کردند، دو برابر مهارت بیشتری در صدا‌های حروف داشتند.

او در رابطه با صدا‌های دشوار حروف می‌افزاید: صدا‌های حروف دشوار زیادی در دانمارکی وجود دارد و این صدا‌ها اهمیت ویژه‌ای دارند، زیرا وقتی کودکان در آن‌ها مهارت پیدا کنند، توانایی خواندن فوق العاده‌ای خواهند داشت.

این پروژه شامل ۱۴۹ کودک ۵ تا ۶ ساله بود که به تازگی مدرسه را شروع کرده بودند. آن‌ها به سه گروه تقسیم شدند: گروهی که می‌ایستادند و از تمام بدن خود برای شکل دادن به صدا‌های حروف استفاده می‌کردند. گروهی نشسته که با دست و بازوی خود صدا‌های حروف را شکل می‌دهند و یک گروه کنترل که آموزش سنتی و نشسته را دریافت کردند و متن‌ها را با دست نوشتند.

نتایج این مطالعه همچنین نشان داد که دانش آموزانی که هنگام نشستن، صدا‌های حروف دشوار را با حرکات دست شکل می‌دهند، نسبت به گروه کنترل مهارت بیشتری داشتند.

جاکوب وینکه (Jacob Wienecke) از دپارتمان تغذیه و ورزش که این مطالعه را رهبری کرد توضیح داد: هدف اصلی این است که بیشتر بدانیم از چه روش‌هایی می‌توان برای بهبود شرایط خواندن در کودکان مبتدی استفاده کرد.

ایده این است که اگر از طریق بازی و حرکت، بتوانیم کودکان را به آموزش ترغیب کنید، می‌توانیم شکلی از یادگیری را ایجاد کنید که خواندن را با بازی ترکیب می‌کند.

پیشتر محققان نشان داده بودند که کودکان با روش‌های آموزشی که شامل حرکت فیزیکی است، انگیزه بیشتری پیدا می‌کنند. ژاکوب وینکه امیدوار است که این اتفاق فرصتی برای الهام بخشیدن به معلمان و مدیران مدرسه برای اولویت دادن به حرکت در تدریس و یادگیری فراهم کند.

شرح کامل این پژوهش و یافته‌های حاصل از آن در آخرین شماره مجله تخصصی Educational Psychology Review منتشر شده است.

مترجم: مهنوش فلاحی پناه

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: