تجاوز نظامی روسیه؛ از سه کشته در خارکیف تا حمله به محموله ارسالی آمریکا و اروپا

تجاوز نظامی روسیه به خاک اوکراین در حالی ادامه دارد که مقامات اوکراینی از کشته شدن سه نفر در شهر خارکیف پس از گلوله‌باران نیرو‌های روسیه خبر می‌دهند. ارتش متجاوز روسیه همچنین مدعی شد که محموله تسلیحات ارسال شده به اوکراین توسط ایالات متحده و کشور‌های اروپایی را در باند فرودگاهی نظامی نزدیک شهر اودسای اوکراین منهدم کرده است.

کد خبر: ۱۲۸۶۶۱
۰۸:۳۵ - ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱

دیدارنیوز: وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه اعلام کرد که محموله تسلیحات ارسال شده به اوکراین توسط ایالات متحده و کشور‌های اروپایی را در باند فرودگاهی نظامی نزدیک شهر اودسای اوکراین منهدم کرده است.

این وزارتخانه مدعی شد در حمله به باند این فرودگاه از موشک کروز اونیکس که دارای دقت بسیار بالایی است، استفاده کرده است.

فرماندار اودسا نیز خبر داد که روسیه این موشک اونیکس را از سامانه موشکی باستیون که در کریمه مستقر شده، شلیک کرده است.

زلنسکی: ۱۰۰ غیرنظامی از ماریوپول عازم مناطق تحت کنترل اوکراین شدند
ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین روز یکشنبه تایید کرد که تخلیه مجتمع فولاد آزوفستال در ماریوپول، بندر محاصره شده در جنوب شرقی اوکراین، آغاز شده است. او همچنین تاکید کرد که حدود ۱۰۰ غیرنظامی به سمت «سرزمین تحت کنترل اوکراین» در حال حرکتند و فردا از آن‌ها در شهر زاپروژیا، واقع در جنوب شرقی اوکراین، استقبال می‌کنیم.

پیشتر مقام‌های روسیه از انتقال غیرنظامیان محاصره شده در ماریوپول به مناطق تحت کنترل خود در شرق اوکراین خبر داده بودند.

سه نفر در گلوله‌باران نیرو‌های روسیه به خارکیف کشته شدند

رئیس اداره نظامی منطقه‌ای اوکراین گفت که در گلوله‌باران نیرو‌های روس در منطقه خارکیف، سه نفر کشته و هشت نفر دیگر زخمی شدند.

وی گفت: «فعال‌ترین درگیری‌ها در منطقه خارکیف همچنان در ایزیوم رخ می‌دهد جایی که روس‌ها در تلاش برای پیشروی هستند، اما متحمل خسارات شده و شکست خورده‌اند.»

اوکراین: روسیه گلوله‌باران کارخانه فولاد ماریوپول را از سر گرفت

یک افسر ارتش اوکراین می‌گوید که نیرو‌های روسیه بلافاصله پس از تخلیه نسبی غیرنظامیان، گلوله‌باران یک کارخانه فولاد در شهر بندری ماریوپول را از سر گرفته‌اند.

دنیس شلگا، فرمانده گارد ملی اوکراین روز یکشنبه گفت که گلوله باران به محض توقف تخلیه غیرنظامیان از کارخانه آزوفستال آغاز شد.

وی تاکید کرد که دست کم یک دور دیگر تخلیه برای خروخ غیرنظامیان از کارخانه مورد نیاز است. وی افزود: «ده‌ها کودک کوچک در پناهگاه‌های زیر تاسیسات صنعتی باقی مانده‌اند.»

این فرمانده تخمین می‌زند که هنوز چند صد غیرنظامی در کنار نزدیک به ۵۰۰ سرباز مجروح و اجساد متعدد در محل گرفتار هستند. این کارخانه تنها بخش از شهر است که از سوی روس‌ها اشغال نشده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: