درخواست پاکستان و عربستان از طالبان؛ از خاک افغانستان برای تروریسم استفاده نشود

سران دو کشور پاکستان و عربستان از رهبران طالبان در افغانستان خواستند که از خاک این کشور برای تروریسم استفاده نشود. سران پاکستان و عربستان همچنین از طالبان خواستند تا به حقوق اسلامی مردم افغانستان برای برقراری صلح و تامین امنیت در این کشور احترام بگذارد.

کد خبر: ۱۲۸۶۳۰
۱۴:۲۶ - ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱

دیدارنیوز: سران پاکستان و عربستان در بیانیه‌ای مشترک با تاکید بر عدم استفاده خاک افغانستان به عنوان پناهگاه تروریست‌ها از طالبان خواستند تا به حقوق اسلامی افغان‌ها احترام بگذارد.

«شهباز شریف» نخست وزیر پاکستان در پایان سفر سه روزه خود به عربستان در بیانیه‌ای مشترک با طرف سعودی اعلام کرد که آخرین تحولات افغانستان از جمله محور‌های گفت‌وگوی دو طرف بود.

براساس بیانیه منتشر شده توسط دفتر نخست وزیر پاکستان، دو طرف در این دیدار بر ضرورت دستیابی به امنیت و ثبات و جلوگیری استفاده از خاک افغانستان به عنوان پناهگاهی برای تروریست‌ها تاکید کردند.

سران پاکستان و عربستان همچنین از طالبان خواستند تا به حقوق اسلامی مردم افغانستان برای برقراری صلح و تامین امنیت در این کشور احترام بگذارد.

در بیانیه آمده است که سران دو کشور همچنین بر اهمیت «رعایت حقوق تضمین شده توسط شریعت مدارای اسلامی برای دستیابی به امنیت و صلح در افغانستان تاکید کردند».

این درحالی است که طالبان همواره تاکید کرده که به هیچکس اجازه تهدید دیگر کشور‌ها از خاک افغانستان را نمی‌دهد و از دیگر کشور‌ها نیز خواسته تا نسبت به عدم تهدید افغانستان از خاک خود متعهد باشند.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: