تهاجم نظامی روسیه؛ از نیاز اوکراین به میلیاردها دلار تا افتخار مقام آمریکایی

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین می‌گوید کشورش به دنبال تهاجم نظامی روسیه و برای جبران ضرر‌های اقتصادی این جنگ به ماهانه هفت میلیارد دلار کمک نیاز دارد. ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز گفت که ممنوعیت ورودش به روسیه را «یک افتخار» می‌داند.

کد خبر: ۱۲۷۸۴۱
۰۸:۵۱ - ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱

دیدارنیوز: رئیس جمهوری اوکراین اعلام کرد که کشورش برای جبران ضرر‌های اقتصادی جنگ به ماهانه ۷ میلیارد دلار کمک نیاز دارد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین می‌گوید کشورش به دنبال تهاجم نظامی روسیه و برای جبران ضرر‌های اقتصادی این جنگ به ماهانه هفت میلیارد دلار کمک نیاز دارد.

وی افزود که کشورش به «صد‌ها میلیارد دلار» نیز برای «بازسازی» احتیاج خواهد داشت.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: ممنوعیت ورود به روسیه برایم یک افتخار است
ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه گفت که ممنوعیت ورودش به روسیه را «یک افتخار» می‌داند.

وی گفت: «باید بگویم که برانگیختن خشم دولتی که به مردم خودش دروغ می‌گوید، با همسایگانش بدرفتاری می‌کند و به دنبال جهانی است که استقلال و آزادی در آن در معرض خطر قرار دارد برایم کمتر از یک افتخار نیست.»

صندوق بین‌المللی پول: کمک به اوکراین آری، اما در قالب کمک مالی
کریستالینا جورجیوا، رئیس صندوق بین‌المللی پول روز پنجشنبه گفت برای آن که از انباشته شدن بدهی سنگین و پیچیده‌تر شدن وضعیت کی‌یف پس از جنگ جلوگیری شود، پشتیبانی مالی از اوکراین باید «تا حد امکان» در قالب کمک انجام شود، نه وام.

خانم جورجیوا همچنین درباره هزینه بسیار بالا برای بازسازی اوکراین پس از جنگ با وجود اقساط وام‌ها، هشدار داد. او همچنین تاکید کرد که دولت کی‌یف از زمان آغاز جنگ تا کنون از نظر سیاست‌های کلان اقتصادی و ثبات مالی، «کاری سترگ» انجام داده است.

وی روز چهارشنبه گفته بود مقامات اوکراینی به صندوق بین‌المللی پول گفته‌اند که برای ادامه فعالیت اقتصادی در کشورشان دست کم در ماه‌های آینده، به ۵ میلیارد دلار در ماه نیاز دارند.

شهردار ماریوپل: شهر در دست ماست؛ روس‌ها اجساد اوکراینی‌ها را به گور دسته جمعی می‌برند
وادیم بویچنکو، شهردار ماریوپل گفت که این بندر راهبردی اوکراین همچنان در دست اوکراین است. او در یک مصاحبه ویدیویی گفت: «شهر ماریوپل اوکراینی بوده، هست و خواهد بود. زیرا امروز، رزمندگان شجاع ما، قهرمانان ما، تا آنجا که ممکن است از آن دفاع می‌کنند.»

بویچنکو در این مصاحبه همچنین گفت که نیرو‌های روسی در حال بردن اجساد کشته‌شدگان اوکراینی به گور‌های دسته‌جمعی در شهر «مانهوش» هستند.

او گفت که روس‌ها آثار «جنایت جنگی» خود را در آنجا پنهان می‌کنند.

پوتین روز پنجشنبه مدعی کنترل بندر ماریوپل شد، اما مدافعان کم‌شمار این شهر هنوز در آخرین سنگر خود که یک کارخانه عظیم فولاد است، مقاومت می‌کنند. بویچنکو گفت که بر پایه برآوردها، بین ۳۰۰ تا هزار نفر از ساکنان غیرنظامی ماریوپل در مجتمع فولاد آزوف پناه گرفته‌اند، اما تعداد دقیق آن‌ها معلوم نیست.

وی همچنین گفت که در روز چهارشنبه تنها ۸۰ نفر موفق به خروج از ماریوپل شده‌اند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: