در نشست خبری پویش ملی پیشگیری از سرطان پستان با همکاری «مای لیدی» و موسسه خیریه بهنام دهش پور کلید خورد. نشست خبری آغاز فعالیت پویش ملی پیشگیری از سرطان پستان با حضور اصحاب رسانه و مدیران ارشد موسسه خیریه بهنام دهش پور و شرکت زرین رویا برگزار شد.
دیدارنیوز ـ در آغاز این نشست، بهمن دهش پور، پدر مرحوم بهنام دهشپور از موسسان این موسسه خیریه گفت: دغدغه بهنام از تشکیل این موسسه مردم نهاد، کاهش رنج و درد مبتلایان به سرطان بود و با آنکه بهنام درگیر تحمل بیماری سرطان بود، بسیار تلاش کرد تا گامهای موثر در راستای حمایت از مبتلایان به سرطان و خانوادههای آنها برداشته شود و بسیار خوشحالم که میبینم پس از گذشت سالها، موسسه خیریه بهنام دهشپور توانسته است به جایگاهی دست یابد که به عنوان یکی از اعضای خانواده مبتلایان به سرطان مطرح شود و حامی سلامت جامعه باشد. در ادامه این نشست خبری، لیلی رضایی، مدیر عامل موسسه خیریه بهنام دهش پور در خصوص این پویش سراسری اظهار کرد: رسالت موسسه خیریه بهنام دهشپور، حمایت از سلامت جامعه و همچنین یاری رسانی به مبتلایان سرطان است، به همین منظور و برای جذب حمایت مالی از برندهای مطرح، پویش سراسری و ملی پیشگیری از سرطان پستان از امروز و با همکاری شرکت زرین رویا تحت عنوان برند مای لیدی در سراسر کشور آغاز میشود. او افزود: موسسات مردم نهاد و خیریه در تمامی جوامع به عنوان ستونهای همیاری دولتها در حوزههای سلامت و آموزش شناخته میشوند و موسسه خیریه بهنام دهش پور نیز در طول مدت فعالیت خود، همواره تلاش داشته تا نقشی موثر در جامعه ایرانی داشته باشد و با توجه به آنکه درمان سرطان و مخصوصا سرطان پستان که به عنوان یکی از بیماریهای شایع در میان زنان ایرانی شناخته میشود، زیاد است، تصمیم گرفته شد تا در حوزه پیشگیری از این سرطان پیش قدم باشیم. رضایی با اشاره به آنکه کنترل و درمان بیماری در مرحله ابتدایی در بهبود بیمار موثر است، اظهار کرد: بسیاری از بیماران به دلایل مختلف از جمله موارد فرهنگی و اقتصادی، از بیماری خود مطلع نیستند و زمانی که به پزشک یا موسسه خیریه بهنام دهش پور مراجعه میکنند، بیماری وارد مرحله حاد شده و امکان درمان و بهبود کاهش پیدا میکند. مدیر عامل موسسه خیریه بهنام دهش پور در پاسخ به یکی از خبرنگاران در خصوص تفاهمنامه با برند مای لیدی و علت انتخاب این برند گفت: حامیان بسیاری برای حمایت از موسسه و مبتلایان به سرطان به ما مراجعه میکنند، اما برند مای لیدی به صورت دقیق در راستای مسئولیت اجتماعی خود قصد ورود به حوزه درمان و پیشگیری سرطان پستان را داشت و با توجه به آنکه اکثریت مبتلایان تحت پوشش این موسسه را بیماران سرطان پستان تشکیل میدهند، مدیران موسسه بر همکاری با برند مای لیدی به توافق رسیدند. در ادامه این نشست، حیدر میزبان، مدیرعامل شرکت زرین رویا که تحت عنوان برند مای لیدی در این پویش، شراکت دارد، اظهار کرد: در ابتدا خدا را شاکرم که نعمت بزرگ کمک به هم نوع به شرکت زرین رویا اعطا شد و بسیار خرسندم که امروز خانواده بزرگ این شرکت با همکاری موسسه خیریه بهنام دهش پور، گام موثری را برای سلامت جامعه بر میدارد. مسئولیت اجتماعی، واژه جدیدی در ادبیات صاحبان کسب و کار ایرانی نیست. حمایت صاحبان کسب و کار از نیازمندان و کمک به هم نوع در طول قرنها در منش و مرام فعالان اقتصادی وجود داشته و اگر امروزه به عنوان یک راهکار برندسازی در دنیا مطرح است، در ایران سابقهای تاریخی دارد. شرکت زرین رویا که با برند مای لیدی در این پویش ملی همکاری دارد، خود را موظف به حضور در امور عام المنفعه میداند. او افزود: جامعه شرایط اقتصادی سختی را سپری میکند و اصول شرعی و انسانی حکم میکند که به یاری هموطنان در تمامی حوزهها و بخشها بشتابیم. از آن جهت از کلمه شتاب، استفاده کردم، چرا که هر لحظه که از درد یک دردمند کاسته شود، لحظهای آرامش به جامعه و در نهایت به خود ما برخواهد گشت. میزبان اظهار کرد: اگر سعدی، حافظ، مولانا، پروین اعتصامی و سایر مشاهیر کشور که از منزلت انسانی سخن گفتهاند امروز در این جمع بودند، حرکتی را آغاز میکردند که ما و با مشارکت همه اقشار جامعه و رسانهها آغاز کردیم.
همچنین آرش طوسی، قائم مقام مدیر عامل شرکت زرین رویا در ادامه نشست اظهار کرد: زن بودن زیباست و مای لیدی برای سلامت زنان؛ این شعار برند مای لیدی است و هدف از آغاز این پویش ملی و سراسری، مراقبت از زیبایی زن ایرانی است. شرکت زرین رویا در سال ۱۳۶۵ فعالیت خود را آغاز کرد و در سال ۱۳۷۸ پا به حوزه سلولزی و بهداشتی با هدف کیفیت جهانی، دانش روز و نیاز خانواده ایرانی گذاشت. این شرکت با برندهای مای لیدی، مای بیبی و ایزی لایف، تلاش دارد تا در سه حوزه مهم زنان، کودکان و سالمندان نقش موثری داشته باشد، چرا که عمده آسیبهای سلامتی در این بخشهاست. طوسی افزود: عزت نفس، محافظت و سلامت و همچنین راحتی و آزادی سه ضلع برند مای لیدی در ارائه محصول و خدمات است و اگر امروز مای لیدی در کنار موسسه خیریه بهنام دهش پور حضور دارد، حمایت از زن ایرانی در تحقق این موضوعات است. معاون بازاریابی و فروش شرکت زرین رویا افزود: شرکت زرین رویا نیازی به تبلیغ ندارد چرا که از هر سه خانه ایرانی، محصولات زرین رویا در یک خانه حضور دارد، اما آنچه نیاز به تبلیغ و فرهنگسازی دارد، پویش ملی پیشگیری از سرطان پستان است. فعالیت این مسئولیت اجتماعی از اردیبهشت سالجاری در سکوت خبری آغاز شده و اگر امروز در این نشست حضور داریم، برای دعوت به همکاری از همه اقشار جامعه و رسانهها است. امروز در کنار شما هستیم تا از بانوان ایرانی در برابر سرطان پستان حمایت کنیم. پویش کریم میزبان به یاد مرحوم پدر آقای میزبان و همکاری با بنیاد دانش و موسسه زنجیره امید از جمله فعالیتهای اجتماعی شرکت زرین است که امیدواریم با همراهی همه آنهایی که دل در گرو ایران و ایرانی دارند به ثمر بنشیند. همچنین در پایان نشست، مهرنوش خوشخونژاد، نایب رئیس و عضو هیات مدیره موسسه خیریه بهنام دهش پور درباره این پویش سراسری اظهار کرد: تجربه غربالگری در موسسه خیریه بهنام دهش پور در مورد سرطان پستان و شناسایی افراد بیمار و مستعد بیماری ثابت کرد که پیشگیری و شناسایی مبتلایانی که در دوره ابتدایی بیماری هستند، اما از بیماری خود آگاهی ندارند، باید در اولویت قرار گیرد به همین منظور، این پویش میتواند گام مهمی در کنترل بیماری سرطان پستان باشد. او افزود: فرهنگسازی رکن اصلی پویشهای مردم نهاد است و آنچه در این پویش باید مورد توجه قرار گیرد، ضرورت فرهنگ سازی و آگاهی بخشی است. نایب رئیس و عضو هیات مدیره موسسه خیریه بهنام دهش پور اظهار کرد: از تمامی اصحاب رسانه و اندیشمندان و متولیان امر فرهنگ و سلامت کشور میخواهم به پویش ملی پیشگیری از سرطان پستان به پیوندند، چرا که زن سالم رکن اصلی جامعه سالم است.
منبع: آرمان/۲۸ مهر ۹۷