معاون رییس جمهوری: اتفاقات مشهد از سوی برخی مسوولین عمدی بود

معاون رییس جمهوری در امور زنان گفت: در مورد واقعه ناگوار مشهد می‌شود گفت علاوه بر بد سلیقگی و بی تدبیری، به نظر می‌رسد نوعی برنامه ریزی غیر هوشمند و یا نوعی تعمد از سوی برخی مسوولین در کار بود.

کد خبر: ۱۲۶۳۲۸
۰۸:۵۶ - ۱۶ فروردين ۱۴۰۱

 

دیدارنیوز: انسیه خزعلی دوشنبه شب در گفت و گویی تلویزیونی در مورد اتفاقات دیدار ایران و لبنان در شهر مشهد، اظهار داشت: این واقعه ناگوار بود و می‌شود گفت علاوه بر بد سلیقگی و بی تدبیری، به نظر می‌رسد نوعی برنامه ریزی غیر هوشمند و یا نوعی تعمد از سوی برخی مسوولین در کار بود.

وی ادامه داد: افراد مختلفی در این موضوع دخیل بودند. به طور قطع از مهمترین سیاست‌های دولت مردمی، حفظ احترام و کرامت زنان است. رییس جمهوری در مورد این موضوع و خدشه دار شدن احترام بانوان خیلی حساسیت نشان داد و بسیار متاثر شد و خیلی سریع دستور پیگیری داد. الان هم به طور مکرر پیگیر جمع‌بندی و معرفی مسببان و اعمال‌های غلط هستیم. بخشی از این کار غیر دولتی است و بخش مرتبط با دولت نیز مدیریت مناسب با سیاست‌های دولت را نداشته است.

معاون رییس جمهوری در امور زنان تصریح کرد: در سند تحول نسبت به زنان جایگاه بلندی است و به نظر می‌رسد این مساله جاهلانه و عامدانه به نظر می‌رسد که برخی به دنبال ضربه زدن به این هدف هستند و از دستیابی به این موقعیت ممانعت کنند.

خزعلی عنوان کرد: برخی خطا‌ها کاملا مشهود است. انتخاب این ورزشگاه مناسب نبود و اینکه عنوان می‌کنند به خاطر کرونا بوده، قابل قبول نیست. به نظر می‌رسد همه این موضوعات سهوی نیست. فقط هم مساله زنان نبوده است. بحث شیوه نامه‌های بهداشتی و تکمیل شدن ورزشگاه هم بوده است.

وی ادامه داد: برخورد با خانم‌ها در این بی مدیریتی بیشتر بود چرا که قشر آسیب پذیر هستند. چند ماه پیش ورود بانوان به ورزشگاه را داشتیم که هم حرمت آن‌ها حفظ شد و هم توهینی به آن‌ها نشد. ما نمونه‌های این‌ها را داشتیم و حالا چرا باید این مساله پیش بیاید.

معاون رییس جمهوری در امور زنان تصریح کرد: امیدوارم این موضوع عامدانه نباشد، اما شواهد نشان می‌دهد که همه آن سهوی نبوده و حداقل بی تدبیری است. قطعا شان زن‌ها باید حفظ شود. ریاست محترم جمهور به کارگیری زنان را در مراکز عالی تصمیم‌گیری و تصمیم سازی خواستار است.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: