بیانیه ۲۳۴ نماینده مجلس در حمایت از مردم یمن

۲۳۴ نماینده مجلس شورای اسلامی، در بیانیه‌ای ضمن اعلام حمایت از انصارالله خواستار پایان دادن به حملات نظامی و کشتار مردم یمن، و رفع محاصره این کشور شدند.

کد خبر: ۱۲۶۲۶۲
۱۳:۴۱ - ۱۵ فروردين ۱۴۰۱

دیدارنیوز: ۲۳۴ نماینده مجلس در آغاز هشتمین سال جنگ ویران‌گر یمن در بیانیه‌ای ضمن اعلام حمایت از انصارالله خواستار پایان دادن به حملات نظامی و کشتار مردم یمن، و رفع محاصره این کشور شدند.

سید محسن دهنوی در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی بیانیه نمایندگان مجلس در حمایت از مردم یمن را به شرح زیر قرائت کرد:

«ششم فروردین ماه ۱۳۹۴، جهان شاهد تجاوز نیرو‌های ائتلاف به رهبری عربستان سعودی علیه مردم مظلوم یمن بودند و اکنون به گذشت هفت سال علیه ملت ملت به پا خواسته یمن برخورد‌های دوگانه مدعی حقوق بشر، سازمان ملل متحد، و دیگر سازمان‌های بین المللی داعیه‌دار صلح بیش از پیش بر همگان آشکار شده است. زیرا این سازمان‌ها تحت سلطه مستکبران و قدرت‌های شیطانی بوده و مستضعفان جهان هیچ امیدی برای دفاع از نهاد‌های بین المللی از حقوق پایمال شده خود نداشته و نخواهند داشت.

دولت عربستان در هفت سال گذشته با حمایت ابرقدرت‌های مستکبر جهانی با بمباران مستر شهر‌های و روستا‌های یمن انواع جنایت‌های جنگی را مرتکب گشته و هزاران کودک، زن، و مرد از شهروندان غیرنظامی یمن را به خاک و خون کشیدند و با محاصره ظالمانه مانع رسیدن دارو و غذا و کمک‌های بشردوستانه به یمن گشته و در اثر آن میلیون‌ها زن، مرد، و کودک مظلوم را در معرض گرسنگی، بیماری، فقر و نابودی قرار دادند.

ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی در آغاز هشتمین سال جنگ ویرانگر یمن، ضمن محکوم کردن این تجاوز آشکار خواستار پایان دادن به حملات نظامی و کشتار مردم مظلوم یمن و رفع محاصره این کشور هستیم و حمایت خود را از انصارالله و مردم مقاوم یمن اعلام می‌کنیم.»

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: