چاووش اوغلو: شاهد پیشرفتی معنی‌دار در مذاکرات روسیه و اوکراین بودیم

مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه بعد از نشست هیئت‌های سیاسی روسیه و اوکراین در استانبول گفت: از ابتدای مذاکرات هیئت‌های روسیه و اوکراین، شاهد معنی دارترین پیشرفت بودیم.

کد خبر: ۱۲۵۸۸۲
۱۲:۳۴ - ۱۰ فروردين ۱۴۰۱

دیدارنیوز: وزیر خارجه ترکیه با اشاره به برگزاری دور اول مذاکرات روسیه و اوکراین در استانبول گفت: از ابتدای مذاکرات هیئت‌های دو طرف، امروز شاهد معنی دارترین پیشرفت بودیم.

مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه بعد از نشست روز سه شنبه هیئت‌های سیاسی روسیه و اوکراین در استانبول طی یک نشست خبری با بیان اینکه نزدیکی طرف‌های مذاکره کننده را مشاهده می‌کنیم، اظهار داشت: با اولویت‌ترین موضوع، آتش بس فوری است.

وی افزود: در برخی موضوعات، نزدیکی و درک مشترکی وجود داشت. از ابتدای مذاکرات هیئت‌های روسیه و اوکراین، امروز شاهد معنی دارترین پیشرفت بودیم. پیش بینی می‌شود مسائل دشوارتری در سطوح بعدی توسط وزرای خارجه دو کشور شکل گیرد. پس از آن، پیش بینی می‌شود که رهبران دو کشور نیز رودرروی هم قرار بگیرند.

چاووش اوغلو ادامه داد: امروز چهارشنبه نیز مذاکرات ادامه خواهد یافت.

هیئت‌های مذاکره کننده روسیه و اوکراین روز سه شنبه در استانبول اولین دور مذاکرات خود را انجام دادند که نتایجی به همراه داشت از جمله اینکه درگیری‌ها در کی یف متوقف شود و گذرگاه‌های انسانی بازگشایی شود.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: