تجاوز نظامی روسیه به اوکراین؛ از درخواست زلنسکی از قطر تا منع رفت‌‌وآمد در کی‌یف

در حالی که بیش از یک ماه از تجاوز نظامی روسیه به اوکراین سپری شده، زلنسکی رئیس جمهور اوکراین از کشور قطر درخواست کرد برای مقابله با روسیه تولید گاز طبیعی خود را برای جبران کمبود‌های احتمالی افزایش دهد.

کد خبر: ۱۲۵۶۰۲
۱۵:۲۴ - ۰۶ فروردين ۱۴۰۱

دیدارنیوز: ولودیمیر زلنسکی روز شنبه از قطر خواست برای مقابله با روسیه تولید گاز طبیعی خود را برای جبران کمبود‌های احتمالی افزایش دهد.

رئیس جمهوری اوکراین این درخواست را برای مقابله با تهدید‌های روسیه در زمینه استفاده از انرژی به عنوان نوعی سلاح و نیز فشار بر کشور‌های غربی مطرح کرده است.

زلنسکی در پیامی ویدیویی به نشست مجمع دوحه در پایتخت قطر تاکید کرد: از شما می‌خواهم تولید انرژی را افزایش دهید تا همه در روسیه بفهمند که هیچ‌کس نمی‌تواند از انرژی به عنوان سلاحی برای باج‌گیری از جهان استفاده کند.

پایتخت اوکراین بار دیگر تحت مقررات منع رفت و آمد قرار گرفت

مسئولان شهر کی‌یف روز شنبه بار دیگر از وضع مقررات منع آمد و شد در پایتخت اوکراین برای تامین امنیت بیشتر خبر دادند.

به گفته شهردار کی‌یف مقررات جدید منع رفت و آمد از عصر روز شنبه به اجرا درخواهد آمد و تا دوشنبه صبح به قوت خود باقی خواهد بود.

ویتالی کلیچکو با اعلام این خبر در کانال تلگرامی شهرداری اوکراین یادآور شد که تقویت مقررات منع رفت و آمد بر اساس تصمیم فرماندهی نظامی اتخاذ شده است.

بیش از ۱۰۰ هزار نفر دیگر باید از ماریوپول تخلیه شوند

شهردار ماریوپول روز شنبه گفت که یک روز پس از اعلام موضع امانوئل ماکرون در خصوص مشارکت فرانسه و دو کشور دیگر در عملیات تخلیه غیرنظامیان از این شهر با سفیر فرانسه در اوکراین گفتگو کرده است.

وادیم بویچنکو که مسئولیت شهر محاصره شده ماریوپول را در دست دارد در گفتگویی تلویزیونی تاکید کرد که وضعیت این شهر همچنان بحرانی است و درگیری‌های پراکنده خیابانی به ویژه در نقاط مرکزی شهر در جریان است.

رئیس جمهوری فرانسه روز جمعه اعلام کرده بود که کشورش به همراه یونان و ترکیه در عملیات بشردوستانه تخلیه غیرنظامیان از ماریوپول مشارکت می‌کند.

از سوی دیگر ایرینا ورشچوک، معاون نخست وزیر اوکراین روز شنبه در نطقی تلویزیونی اعلام کرد که بیش از ۱۰۰ هزار نفر از ساکنان ماریوپول هنوز از این شهر تخلیه نشده اند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: