بازنده‌های اصلی در سئول؛ کدام بازیکنان از ترکیب دور می‌شوند؟

عملکرد ضعیف برخی از ملی‌پوشان در بازی حساس ایران و کره جنوبی در سئول، می‌تواند به نیمکت نشینی و دوری آنها از ترکیب اسکوچیچ منجر شود.

کد خبر: ۱۲۵۵۵۱
۰۹:۴۵ - ۰۶ فروردين ۱۴۰۱

دیدارنیوز: عملکرد ضعیف برخی بازیکنان در غیاب ۵ مهر اصلی تیم ملی مقابل کره‌جنوبی، فرصت رسیدن به ترکیب ایران در آینده را از آن‌ها خواهد گرفت.

تیم ملی در حالی مقابل کره‌جنوبی تن به شکست ۲ بر صفر داد که دراگان اسکوچیچ سرمربی ایران در این بازی ۵ بازیکن اصلی خود (مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش، سامان قدوس، سعید عزت‌اللهی و صادق محرمی) را به دلایل مختلف در اختیار نداشت و به ناچار مجبور شد با چینشی جدید تیم خود را به میدان بفرستد. اکثر بازیکنان تیم ملی در این بازی عملکرد درخشانی نداشتند و برخی از آن‌ها نتوانستند از فرصت به دست آمده برای بازی در تیم ملی استفاده کنند.

بازگشت امیر به نیمکت؟

علیرضا بیرانوند دروازه‌بان اصلی تیم ملی در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، بعد از اشتباه مقابل لبنان نیمکت‌نشین شد و امیر عابدزاده که او هم لژیونر است، به عنوان دروازه‌بان اصلی توسط دراگان اسکوچیچ انتخاب شد. عابدزاده در ۳ بازی مقابل سوریه، عراق و امارات کلین‌شیت کرد و امیدوار بود با عملکرد خوب خود در بازی مقابل کره‌جنوبی، همچنان دروازه‌بان اول ایران باشد. بازی مقابل کره، اما روز بدی برای امیر بود. در ثانیه‌های پایانی نیمه اول شوت محکم سون هیونگ‌مین ستاره تاتنهام به سمت دروازه ایران آمد و امیر که می‌خواست توپ را مشت کند، اشتباه کرد و شوت سون با اشتباه امیر به گل اول میزبان تبدیل شد.

با توجه به حضور بیرانوند با تجربه روی نیمکت تیم ملی، احتمالا امیر بعد از اشتباه فاحش خود مقابل کره‌جنوبی به نیمکت تبعید می‌شود و بیرانوند مقابل لبنان در مشهد به میدان می‌رود. اشتباه امیر روی شوت بهترین بازیکن این روز‌های قاره آسیا شاید به قیمت بازی نکردن در ترکیب اصلی تیم ملی در جام جهانی برای او تمام شود.

اشتباه تاثیرگذار حسینی

مجید حسینی که سابقه بازی در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را هم در کارنامه دارد، با توجه به محرومیت صادق محرمی و حضور شجاع خلیل‌زاده در پست مدافع راست، این فرصت را پیدا کرد تا زوج محمدحسین کنعانی‌زادگان در قلب خط دفاعی تیم ملی باشد. با وجود اینکه حسینی بیشترین دقت پاس را در بین بازیکنان تیم ملی داشت و تمام نبرد‌های هوایی را هم از کره‌ای‌ها برد، یک اشتباه تاثیرگذار مقابل این تیم داشت و به نظر می‌رسد با بازگشت محرمی به سمت راست خط دفاعی، زوج کنعانی‌زادگان- خلیل‌زاده انتخاب اول سرمربی تیم ملی برای بازی در قلب خط دفاعی باشد و حسینی هم نتوانست از فرصت به دست آمده مقابل کره استفاده کند.

میلاد جواب نداد

میلاد محمدی که او هم در جام جهانی ۲۰۱۸ برای تیم ملی فرصت بازی کردن پیدا کرد، مقابل کره به عنوان مدافع چپ تیم ملی به میدان رفت. میلاد در نیمه اول عملکرد ضعیفی داشت و همین امر سبب شد بعد از پایان این نیمه تعویض شود. حضور امید نورافکن در خط هافبک فرصتی بود که محمدی بتواند خودش را در سمت چپ خط دفاعی به سرمربی تیم ملی ثابت کند، اما این اتفاق به وقوع نپیوست و به نظر می‌رسد در بازی‌های آینده، بازهم امید نورافکن مهره اصلی تیم ملی در سمت چپ خط دفاعی باشد.

غلامی ناامید کننده ظاهر شد

شجاع خلیل‌زاده مدافع راست تیم ملی مقابل کره‌جنوبی، در همان نیمه اول به دلیل مصدومیت تعویض شد و اسکوچیچ تصمیم گرفت از دانیال اسماعیلی‌فر مدافع راست سپاهان استفاده نکند و به عارف غلامی مدافع استقلالی‌ها اعتماد کرد. غلامی در سمت راست خط دفاعی اصلا عملکرد قابل قبولی نداشت. هر ۲ گل کره بعد از حضور او در زمین زده شد و و گل دوم تیم میزبان هم از سمت راست ساخته شد. غلامی با عملکرد بدی که مقابل کره داشت، احتمالا فرصت بازی کردن در ترکیب ثابت تیم ملی را به این زودی‌ها پیدا نخواهد کرد.

فرصت‌سوزی کاپیتان

احسان حاج‌صفی کاپیتان تیم ملی در بازی مقابل کره‌جنوبی بود. او که حضور در دو جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل و ۲۰۱۸ روسیه را در کارنامه دارد، نتوانست انتظارات را برآورده کند. حاج صفی ضمن از دست دادن یک موقعیت مسلم گلزنی در دقیقه ۳ بازی که اگر با دقت‌تر در آن صحنه ظاهر می‌شد، می‌توانست کار را برای تیم ملی در ادامه بازی راحت‌تر کند، روز کم‌فروغی در میانه میدان برای ایران داشت و در نهایت هم در دقیقه ۶۴ تعویض شد.

وقتی اللهیار قدر پاس سردار را ندانست

اللهیار صیادمنش که به تازگی راهی هال‌سیتی انگلیس شده، در دقیقه ۶۴ به میدان آمد. اللهیار که باید از این فرصت‌های اندک در ترکیب تیم ملی استفاده کند و قدر تک موقعیت‌ها را بداند، در دقیقه ۸۲ روی پاس تماشایی سردار آزمون با پشت پا، در یک موقعیت تک‌به‌تک با دروازه‌بان کره‌جنوبی قرار گرفت، اما شوت چیپ او راه به دروازه کره پیدا نکرد و راهی اوت شد. اگر اللهیار می‌توانست این توپ را به گل تبدیل کند، اعتماد کادر فنی تیم ملی به او بیشتر از قبل می‌شد.

تصمیم عجیب دراگان
دراگان اسکوچیچ برای حل کردن مشکل تیم ملی در میانه میدان تصمیم گرفت در شروع نیمه دوم یک هافبک جدید به میدان بفرستد. با وجود اینکه میلاد سرلک و کمال کامیابی‌نیا دو هافبک پرسپولیسی تیم ملی سابقه بیشتری در تیم ملی داشتند، اسکوچیچ تصمیم گرفت در این بازی مهدی مهدی‌پور را محک بزند. مهدی‌پور که این فصل در خط هافبک استقلال درخشان بوده است، عملکرد قابل قبولی مقابل کره در میانه میدان نداشت و انتخاب او برای بازی مقابل کره‌جنوبی منجر به انتقاد از سرمربی تیم ملی شد.

سردار در روز معمولی هم تاثیرگذار بود

سردار آزمون در غیاب زوج خود مهدی طارمی عملکرد بازی‌های قبلی را نداشت، اما در روزی که درخشان ظاهر نشد هم ۲ بار بازیکنان دیگر تیم ملی را در موقعیت خوب گلزنی قرار داد. مرتبه اول در دقایق ابتدایی بازی بود؛ پرس شدید بازیکنان ایران در زمین کره‌جنوبی منجر به اشتباه مدافع کره و رسیدن توپ به سردار شد. آزمون هم با یک پاس تک‌ضرب احمد نوراللهی را در پشت محوطه جریمه کره صاحب توپ کرد. نوراللهی هم تک ضرب توپ را به احسان حاج‌صفی رساند، اما کاپیتان تیم ملی در این صحنه نتوانست از موقعیت به دست آمده استفاده کند و شوتش به مدافعان کره برخورد کرد و راه به دروازه این تیم پیدا نکرد.

سردار در نیمه دوم با یک پاس پشت پا تماشایی هم اللهیار صیادمنش را صاحب موقعیت تک‌به‌تک کرد که صیادمنش هم در این صحنه در گلزنی ناکام بود. علاوه بر سردار، شجاع خلیل‌زاده در دقایقی که در زمین حاضر بود، محمدحسین کنعانی‌زادگان، احمد نوراللهی، علی قلی‌زاده و وحید امیری هم عملکرد درخشانی در سئول نداشتند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: