دبیرکل سازمان ملل از نابرابری سیستم مالی جهان انتقاد کرد

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل، از تبعیض و نابرابری سیستم مالی جهان که به نفع زورمندان و ثروتمندان است، انتقاد کرد.

کد خبر: ۱۲۵۲۲۸
۱۶:۴۵ - ۲۸ اسفند ۱۴۰۰

دیدارنیوز ـ دبیرکل سازمان ملل دقایقی پیش در حساب توئیتر خود با انتقاد از وضعیت مالی جهان که به گفته وی به نفع زورمندان است نوشت: سیستم مالی جهانی توسط ثروتمندان و قدرتمندان طراحی شده است تا ثروتمندان و قدرتمندان از آن بهره برند.

گوترش درادامه نوشت: منطق این سیستم ظالمانه مبتنی بر حفظ نابرابری تا ایجاد و تقویت و توسعه است، این درحالی است که باید هر کشوری شایسته شرایط بازی برابر برای ورود در این چرخه با پتانسیل نیروی انسانی خود و ایجاد اقتصاد‌های قوی باشد.

خبرگزاری فرانسه در آذرماه گذشته درباره نابرابری مالی و اقتصادی در سطح جهان گزارش داده بود:تن‌ها یک درصد متمول‌ترین افراد جهان، ۳۸ درصد از کل ثروت اضافی انباشته شده از اواسط دهه ۱۹۹۰ را به خود اختصاص داده اند، درحالی که حدود ۵۰ درصد از جمعیت جهان کم‌تر از ۲ درصد از آن را به دست آورده بودند.

درهمین حال خبرگزاری آسوشتیدپرس نیز درمورد شکاف عمیق بین غنی و فقیر در سطح جهانی مبتنی بر سیستمی اقتصادی که دبیرکل سازمان ملل به انتقاد از آن پرداخته است، گزارش داده بود: تنها «۰.۸» (هشت دهم) درصد از جمعیت جهان در سال ۲۰۱۹ میلادی، یعنی جمعیتی حدود ۴۲میلیون نفر، ۴۴.۸ درصد از ثروت کل جهانی را دراختیار خود دارند. **۱۳

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: