موضوع آب و اشتغال را در سفر به خوزستان دنبال می‌کنیم/ نباید مشکلی برای تردد زائران کربلا وجود داشته باشد

 رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: آنچه در این سه سفر که به خوزستان دنبال می‌کنیم مسیله گرفتار‌ی های مردم در آب و اشتغال است.

کد خبر: ۱۲۵۱۶۵
۱۷:۴۵ - ۲۶ اسفند ۱۴۰۰

به گزارش دیدار نیوز: آیت الله سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز در محل یادمان شهدا با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: عبادت و مناجات در شعبان و نیمه شعبان در روایات ما بسیار مورد تاکید قرار گرفته است.

وی درباره یادمان شهدای شلمچه گفت: این منطقه یادآور شجاعت، ایثار، بصیرت و غیرت بوده و وجب به وجب این منطقه یاد آور از خودگذشتگی‌ها برای دفاع از ولایت، وطن و مردم مظلوم است.

رییس‌جمهور تصریح کرد: آنچه که به کشور ما قدرت می‌دهد شهدا، مردم ولایت مدار، ولی فقیه با بصیرت و نیرو‌های مقتدر نظامی است.

آیت الله رئیسی ادامه داد: مردم خوزستان حقیقتا دین خود را به انقلاب و نظام ادا کردند و ما همه مدیون مردم خوزستان هستیم.

وی افزود: شکستن حصر آبادان، آزادمردان خرمشهر و ایستادن دلاور مردان و زنان این مرز و بوم مقابل دشمنان مثال زدنی است.

رئیس جمهور تاکید کرد: دفاع از وطن و ارزش‌های دینی این مردم مثال زدنی است.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه پیام شهدا در تمام منطقه طنین انداز شده، گفت: پیام شهدا دین مداری، ولایت مداری و خدمت مخلصانه به مردم، توجه به ارزش‌های اسلامی، حفظ ارزش‌های الهی و پیام پایداری از دستاورد‌ها است.

وی ادامه داد: استقلال، آزادی، دفاع از نظام و ایستادگی در مقابل ظلم، مقاومت در راه هدف، خسته نشدن و سست نشدن در راه از دیگر پیام‌های شهدا است.

رییس‌جمهور افزود: امروز ایجاد اشتغال، تولید و چرخیدن چرخ‌های اقتصادی و مقابله با فقر، تبعیض، بی عدالتی و فساد بوده و همه خواست شهدا، رهبری و دولتمردان است.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه بودن در کنار شهدا و سنگر‌های رزمندگان بهترین حال و هوا را دارد، عنوان کرد: از تربیت دینی و انقلابی ملت ایران است که بهترین ساعات خود را می‌خواهند در کنار مزار شهدا و امازادگان باشند همان اماکنی که خدا بر آن‌ها نظر دارد.

وی تصریح کرد: ارزش پیدا کردن زمین و زمان به ارتباط با نور بوده و نور متعلق به خدا و اولیا خدا است.

رییس‌جمهور با بیان اینکه جریان شهید و شهادت امتداد کربلا است، گفت: کسی که پیوند با ثارالله پیدا کند او هم ثارالله و حسینی می‌شود. زمینی که آن‌ها در آن دفن شدند محل توجه پروردگار است.

وی در خصوص جهاد تبیین گفت: امروز موظف شدیم به جهاد با تبیین تا راه مظلومان و راه شهدا را معرفی کرده و به آنچه شهدا از ما خواستند عمل کنیم.

رییس جمهور افزود: خانواده شهدا بهترین سرمایه کشور هستند. همچنین رزمندگان و نیرو‌های نظامی نیز از سرمایه کشور بوده و منابع خدادادی نیز از ذخایر و ثروت‌های کشور هستند.

آیت الله رییسی خاطرنشان کرد: آنچه در این سه سفر که به خوزستان دنبال می‌کنیم مسئله گرفتاری‌های مردم در موضوع آب و اشتغال است.

رییس‌جمهور در خصوص باز شدن مرز‌ها برای زیارت کربلا گفت: به مرزبانی، استاندار خوزستان و سپاه گفته شد که موضوع ویزا را با همت بیشتری دنبال کنند تا مشکلی از سمت ایران وجود نداشته باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: