حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در یک دقیقه!

غلامحسین رضوانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره حذف ارز ترجیحی گفت: از اول می‌گفتم که بحث بودجه خسته کننده می‌شود تا در یک دقیقه ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف شود و ما متوجه نشویم.

کد خبر: ۱۲۴۰۵۷
۱۱:۵۵ - ۱۵ اسفند ۱۴۰۰

دیدارنیوز: یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در تذکری از نحوه تصمیم نمایندگان برای تعیین تکلیف ارز ترجیحی انتقاد کرد.

غلامحسین رضوانی در جلسه علنی نوبت صبح امروز یکشنبه مجلس و بعد از تصویب موضوع مربوط به ارز ترجیحی گفت: تذکر من درباره حذف ارز ترجیجی است. مصوبه کمیسیون تلفیق این بوده که دولت مکلف به اختصاص مبلغ ۹ میلیارد دلار برای ارز ترجیحی است، اما این مصوبه امانتداری نشد و خلاف واقع ذکر شد.

وی ادامه داد: همه ضرورت‌هایی که درباره لزوم حذف ارز ترجیحی مطرح شده بر مبنای دو دروغ است؛ اول اینکه "ناگزیریم" و دیگر اینکه "می خواهیم با فساد مبارزه کنیم". در گذشته می‌گفتند که با ارز ۷ تومانی، ۷۰ تومانی، ۱۷۵ تومانی، ۷۰۰ تومانی و هزار تومانی همه چیز درست می‌شود. این‌ها مطالب خلاف واقع است.

رضوانی اضافه کرد: به فرض که بخواهیم ارز ترجیحی حذف شود به اتفاق نظر دولت، اجماع با سایر قوا و اقناع مردم و نه فریب مردم و همچنین آمادگی دولت نیاز داریم. هیچ اقتصاددانی قیمت ارز را به روش علمی محاسبه نکرده است، باید جلوی این تحمیل ناروا بر مردم گرفته شود.

این نماینده مجلس گفت: از اول می‌گفتم که بحث بودجه خسته کننده می‌شود تا در یک دقیقه ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف شود و ما متوجه نشویم. پس اصرار کنیم که مصوبه تلفیق همان طور که بوده اجرا شود و گزارش شود و ملاک تصمیم گیری باشد که اگر چاره اندیشی نشود فردا دیر است و فردا همه می‌گویند «کی بود کی بود ما نبودیم». ما باید مصالح عالیه ملت را در نظر گیریم.

محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت: در تصمیمات تبصره ۱، یارانه‌های کالا‌های اساسی حذف نشده بلکه با این مصوبه تاکید شد که باید ثبات در قیمت کالا‌های اساسی به صورت کالابرگ داده شود و ثبات در قیمت‌ها باشد.

وی ادامه داد: ثبات در قیمت‌ها و کالا‌های اساسی و کالا برگ الکترونیکی برای مردم از خواسته‌های مصوبه مجلس برای دولت است.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: