فعالیت ویزا کارت و مسترکارت در روسیه متوقف شد

در پی حمله نظامی روسیه به خاک اوکراین، بزرگترین صادرکنندگان کارت‌های بانکی در جهان، یعنی ویزا و مسترکارت فعالیت‌های خود را در روسیه به حالت تعلیق در می‌آورند.

کد خبر: ۱۲۴۰۴۴
۱۱:۱۱ - ۱۵ اسفند ۱۴۰۰

دیدارنیوز: بزرگترین صادرکنندگان کارت‌های بانکی در جهان، یعنی ویزا و مسترکارت روز شنبه اعلام کردند که به دلیل حمله روسیه به اوکراین، فعالیت‌های خود را در روسیه به حالت تعلیق در می‌آورند. با این تصمیم، کارت‌های صادر شده توسط بانک‌های روسی در خارج و کارت‌های خارجی در روسیه عمل نخواهد کرد.

مسترکارت در بیانیه‌ای اعلام کرد: «به دلیل ماهیت بی‌سابقه درگیری کنونی و فضای نامطمئن اقتصادی، ما تصمیم گرفته‌ایم شبکه خدمات خود را در روسیه به حالت تعلیق درآوریم.»

مسئولان ویزا کارت نیز به طور همزمان در بیانیه جداگانه‌ای گفته‌اند که «با مشتریان و شرکای خود در روسیه همکاری خواهند کرد تا تمامی تراکنش‌های ویزا در روز‌های آینده متوقف شود».

این دو شرکت گفته‌اند که کارت‌های بانکی ویزا و مسترکارت روسیه دیگر در خارج از کشور معتبر نخواهند بود و کارت‌های صادر شده در خارج نیز از این پس در روسیه کار نخواهند کرد.

ویزا و مسترکارت و همچنین رقیب آن‌ها امریکن اکسپرس، در اعمال تحریم‌های مالی بین‌المللی که پس از تهاجم روسیه به اوکراین اتخاذ شد، قبلاً اقداماتی را برای جلوگیری از استفاده بانک‌های روسی از شبکه‌های خود انجام داده بودند.

بانک مرکزی روسیه در واکنش به این تصمیم تصریح کرد که تمامی کارت‌های ویزا و مسترکارت صادر شده توسط بانک‌های روسی تا تاریخ انقضا به طور عادی در خاک روسیه فعالیت خواهند کرد. در بیانیه‌ای که این بانک منتشر کرد، آمده است: «معاملات با این کارت‌ها توسط سامانه کارت ملی بانک مدیریت می‌شود و تحریم‌ها در آن تاثیری ندارد.»

با این وجود، بانک مرکزی توصیه کرده است روس‌هایی که به خارج از کشور سفر می‌کنند، پول نقد یا کارت بانکی «میر» روسی را که در معدودی از کشور‌ها و مناطق جهان پذیرفته شده، همراه داشته باشند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: