پنجمین روز تهاجم مسکو

اوکراین: بزرگترین هواپیمای جهان در پی حملات روسیه آسیب دید

اوکراین امروز (دوشنبه) اعلام کرد در پی حملات روسیه به خاک این کشور، «آنتونوف-۲۲۵» بزرگترین هواپیمای جهان در فرودگاهی خارج از شهر کی‌یف به شدت آسیب دید.

کد خبر: ۱۲۳۵۵۶
۱۳:۱۷ - ۰۹ اسفند ۱۴۰۰

دیدارنیوز: شرکت صنایع دفاعی اوکراین اعلام کرد که «آنتونوف-۲۲۵» بزرگترین هواپیمای جهان که همچنان از آن بهره برداری می‌شد، در جریان درگیری با نیرو‌های روسیه در فرودگاهی خارج از شهر کی‌یف به شدت آسیب دید.

در این بیانیه آمده است این هواپیما که «رویا» نام داشت، اگرچه بشدت آسیب دیده، اما تعمیر خواهد شد.

از این هواپیما که طول بال‌های آن ۸۴ متر است، برای جابجایی محموله‌های فوق‌العاده بزرگ استفاده می‌شود.

فرانسه ۳۳ تن کمک بشردوستانه برای پناهجویان اوکراینی فرستاد

جرالد دارونین، وزیر کشور فرانسه روز دوشنبه اعلام کرد که دولت ۳۳ تن انواع کمک‌های بشردوستانه برای پناهجویان اوکراینی را به لهستان فرستاده است و بیش از ۳۰ تن کمک نیز به زودی به مولداوی، همسایه جنوب غرب اوکراین می‌فرستد.

او گفت: «ما تا کنون ۳۳ تن انواع کمک به لهستان فرستاده‌ایم، جایی که به هزاران اوکراینی پس از تهاجم روسیه به کشورشان پناه داده‌اند. این کمک‌ها شامل چادر، دارو، غذا و هر چیزی است که باعث می‌شود مردم شرایط بهتری داشته باشند.»

ارزیابی وزارت دفاع بریتانیا از پیشروی نیرو‌ها در مناطق مختلف درگیری در اوکراین

وزارت دفاع بریتانیا روز دوشنبه در یک پیام توییتی اعلام کرد که بخش عمده‌ای از نیرو‌های زمینی روسیه هنوز در حدود ۳۰ کیلومتری شمال کی‌یف هستند.

این وزارتخانه همچنین نوشت که پیشروی روسیه «با دفاع نیرو‌های اوکراینی از فرودگاه هوستومل، یکی از اهداف کلیدی روسیه در روز اول درگیری، کند شده است».

بیانیه اعلام می‌دارد که «درگیری‌های شدید در اطراف چرنیهف و خارکیف ادامه دارد، اما هر دو شهر هنوز تحت کنترل اوکراین هستند.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: