اصابت موشک به محل دفن زباله‌های رادیو اکتیو در شهر کی‌یف

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اواخر روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که مقامات اوکراین این موضوع را به سرعت به دفتر او اطلاع داده‌اند و آژانس امیدوار است که به زودی نتایج پایش رادیواکتیو در محل را دریافت کند.

کد خبر: ۱۲۳۴۸۹
۰۹:۲۱ - ۰۹ اسفند ۱۴۰۰

دیدارنیوز: دیده‌بان هسته‌ای سازمان ملل از اصابت موشک‌های جنگ اوکراین به محل دفن زباله‌های رادیواکتیو در شهر کی‌یف خبر داد. با این وجود به گفتۀ این مرکز، هنوز هیچ گزارشی مبنی بر انتشار مواد رادیواکتیو در این منطقه یا آسیب رسیدن به ساختمان تاسیسات دریافت نشده است.

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اواخر روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که مقامات اوکراین این موضوع را به سرعت به دفتر او اطلاع داده‌اند و آژانس امیدوار است که به زودی نتایج پایش رادیواکتیو در محل را دریافت کند.

یک روز پیش از این نیز در جریان درگیری‌ها، یک ترانسفورماتور الکتریکی در یکی دیگر از تأسیسات دفن زباله‌های رادیواکتیو در شهر خارکف آسیب دید.

اگرچه در این تأسیسات معمولاً موادی با سطح پایین رادیواکتیو مانند زباله‌های رادیواکتیو بیمارستان‌ها و صنایع دفن می‌شوند، اما گروسی هشدار می‌دهد که آسیب این سایت‌ها نیز «پیامد‌های بالقوه شدیدی برای سلامت انسان و محیط‌زیست» خواهد داشت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: