زاکانی سرما خورده یا ...؟

سرفه‌های علیرضا زاکانی که در جلسه دفاع از بودجه‌ شهرداری در شورای شهر خبرساز شده بود و گرفتگی صدا، کسالت و سرفه‌های مکررش موجب شد تعدادی از خبرنگاران صحن شورای شهر را ترک کنند.

کد خبر: ۱۲۳۴۶۳
۱۸:۳۳ - ۰۸ اسفند ۱۴۰۰

 

دیدارنیوز ـ سرویس سیاسی: سرفه‌های علیرضا زاکانی که در جلسه دفاع از بوجه اش خبرساز شده بود و عدم رعایت او برای ماندن در منزل و عدم انتقال بیماری اش برای سایرین مساله ساز شده بود در جلسه دفاع از بودجه اش به دلیل گرفتگی صدا و کسالت و سرفه بار‌ها از مدعوین عذرخواهی کرد. اما تعدادی از خبرنگاران بخاطر کسالت و سرفه‌های شهردار از صحن شورا خارج شدند.

تنگی نفس و کسالت زاکانی که سبب عذرخواهی وی از مدعوین نیز شد به گونه‌ای بود که مهدی چمران برای وی آرزوی سلامتی کرد و گفت: به ما گفته بودند که شما سرما خوردید! مطابق اخباری که شنیده می‌شود این روز‌ها نیز سرفه‌های زاکانی تشدید شده و ظاهرا این بار کسی برای او آرزوی سلامتی نمی‌کند.

این در حالی است که همزمان با تصویب طرح صیانت از سوی نمایندگان مجلس، دیوان عدالت اداری هم با صدور حکمی موضوع انتصاب شهردار تهران را از نظر قانونی با ابهام مواجه کرد.

در همین رابطه علی ملکان در یادداشتی نوشت: مرتبط نبودن تحصیلات زاکانی و نداشتن سابقه اجرایی دو موردی بود که انتصاب او را به عنوان شهردار تهران با مخالفت‌ها و انتقاداتی مواجه کرد.

در این میان زاکانی نیز شخصا هیچ واکنشی نداشت و صرفا سخنگوی شهرداری تهران در حساب توییتری خود با اشاره به حواشی رای دیوان عدالت اداری درباره علیرضا زاکانی، نوشت: «شهردار تهران با رأی اکثریت نمایندگان مردم در شورای شهر، به حکم وزیر کشور، با استعلام از دولت، تأیید اکثریت نمایندگان مردم -که رأی به استعفای او از نمایندگی مجلس دادند- و موافقت و استقبال رئیس‌جمهور افتخار و با فرایندهایی کاملا قانونی خدمت به مردم در شهرداری تهران را پیدا کرده است».

به هر روی زاکانی که از او به عنوان نامزد پوششی سیدابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ یا می‌شد، موفق شد سهم خود را از دولت شراکتی سیزدهم بگیرد و ب هر زور و ضربی شده شهردار یکی از بزرگترین و پرجمعیت ترین پایتخت‌های جهان شود.

شهردار تهران از روزی که بر صندلی ساختمان شماره 1 خیابان بهشت نشست همواره در حاشیه بوده است. او خود با اظهار نظرهایش ایجاد حاشیه کرد و یا انتصابات معنی دار فرهنگی یا فامیلی برایش حاشیه شد. از جمله حواشی حول او که از همان ابتدای مطرح شدنش به عنوان شهردار تا به امروز دست از سرش برنداشته موضوع مدرک تحصیلی و مرتبط یا نامرتبط بودن مدرک او با پست شهرداری است.

زاکانی نسبت به حواشی و ایرادات قانونی و مدنی سکوت پیشه کرده است. سوال اساسی این است که او از این سکوت معنادار خود چه هدفی را دنبال می‌کند؟ اکنون که بیش از نیمی از سال گذشته است و دسته‌ها و گروه‌های مختلف اصولگرایان وارد فاز رقابت‌های دوره استقرار بایکدیگر شده‌اند و مسائلی چون داستان دنباله دار قالیباف و هلدینگ یا از سوی  و حواشی پیرامون زاکانی از طرف دیگر پایانی ندارد، شائبه شکل گیری و وجود مافیای قدرت و ثروت در جریان اصولگرایی پررنگتر از پیش شده است.

به هر روی به حدی دولت بزرگ اصولگرایان از دولت تا شهرداری‌ها، حاشیه‌خور و حاشیه‌ساز است که رسانه‌ها در این دوره از تاریخ سیاسی ایران "مشکل سوژه" ندارند. حالا هم که شهردار تهران با سرفه‌های مشکوک و مکرر وارد جلسه شورای شهر می‌شود و احتمال نمی‌دهد که ممکن است به کرونا مبتلا شده باشد و احیانا برای حاضران و مدعوین خطرناک باشد. 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: