مراقب اتاق‌های فکر منحرف‌کننده دستگاه محاسباتی کشور باشیم

میرزایی: اوکراین طعمه غرب است؛ روسیه باید به جنگ خاتمه دهد

جلال میرزایی، نماینده دوره دهم مجلس درباره حمله نظامی روسیه به اوکراین، می‌گوید که هدف غرب طولانی شدن این جنگ و تحمیل هزینه‌های بیشتر به این کشور است و روسیه بایستی هرچه زودتر به این جنگ خاتمه دهد.

کد خبر: ۱۲۳۳۵۸
۰۹:۲۲ - ۰۸ اسفند ۱۴۰۰

دیدارنیوز: نماینده دوره دهم مجلس با اشاره به طعمه قرار دادن اوکراین جهت ورود روسیه به جنگ نظامی توسط غرب تاکید کرد: اگر دولتمردان روسیه دقت کنند، هدف غرب طولانی شدن جنگ و تحمیل هزینه‌های بیشتر به این کشور است و مسکو باید هرچه زودتر به این جنگ خاتمه دهد.

جلال میرزایی، گفت: تهاجم روسیه به اوکراین ابعاد گوناگونی دارد و هنوز برای اینکه بخواهیم تحلیل واقع‌بینانه‌ای که مبتنی بر داده‌های واقعی باشد داشته باشیم، کمی زود است، اما بر اساس برخی نشانه‌ها و قرائن و تحولاتی که در ماه‌های اخیر اتفاق افتاد، می‌شود پیش‌بینی‌هایی را داشت.

نماینده دوره دهم مجلس تاکید کرد: در ماه‌های اخیر مقداری محاسبات اروپایی‌ها و آمریکا دچار تغییر شده بود به طوری‌که اجتناب از جنگ در برنامه‌هایشان نبود و با تشویق اوکراین به نظامی‌گری و اینکه پنهان نمی‌کردند که می‌خواهند اوکراین را به عضویت ناتو در بیاروند، عملا روسیه را تحریک کردند و از اوکراین به عنوان طعمه یا ابزاری برای وارد کردن روسیه به جنگ استفاده می‌کردند و نتیجه این راهبرد را امروز دیدیم.

وی اظهار داشت: هدف از به راه انداختن این جنگ که اجتناب‌ناپذیر بود تحمیل هزینه و در نتیجه تضعیف روسیه است تا روسیه نتواند با درآمد‌های حاصل از فروش نفت وگاز بازسازی و نوسازی اقتصادش را انجام دهد، لذا اگر دولتمردان روسیه دقت کنند، هدف غرب طولانی شدن این جنگ و تحمیل هزینه‌های بیشتر به این کشور است و روسیه بایستی هرچه زودتر به این جنگ خاتمه دهد.

میرزایی ادامه داد: در داخل کشور، اما آنچه مهم است توجه به منافع ملی است، یعنی باید با معیار و مبنا قرار دادن امنیت ملی تحلیل و با این حادثه برخورد کنیم.

وی تصریح کرد: واکنش‌ها در ایران به حمله روسیه به اوکراین قابل تامل بود، برخی‌ها با استناد به اینکه اوکراین بعد فروپاشی شوروی و در اوایل دهه ۹۰ دارای سلاح هسته‌ای و سومین کشور هسته‌ای جهان بوده که البته این ادعا جای ابهام دارد می‌خواهند نتیجه بگیرند که اگر اوکراین خلع سلاح هسته‌ای نمی‌شد و با روسیه و آمریکا توافق نمی‌کرد و خودش را خلع سلاح نمی‌کرد دچار این جنگ نمی‌شد این در حالی است چنین ادعایی اصلا درست نیست.

نماینده سابق مجلس گفت: برخی‌ها می‌خواهند چنین القاء کنند که تصمیم‌گیرندگان کشور ما در شرایط حساس کنونی که مذاکرات وین در جریان است، حواسشان جمع باشد و به نوعی می‌خواهند بگویند از ظرفیت‌هایی که داریم غفلت نشود و نباید این‌ها را از دست بدهیم این در حالی است اگر محاسبه و مدیریت درستی نشود، چه بسا وجود موقعیت ژئوپولوتیک و ظرفیت‌هایی که بعضا جنبه راهبردی دارند نه تنها حاصلی نداشته باشد بلکه خود این‌ها محرک‌هایی شوند که دیگران را تحریک کنند که باید روی این مسئله دقت شود و اجازه ندهیم برخی اتاق‌های فکر مشکوک در داخل کشور با چنین استدال‌هایی بخواهند دستگاه محاسباتی کشور را دچار انحراف کنند.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: