واکنش «ناتو» به تصمیم پوتین در مورد شرق اوکراین

ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو به دنبال به رسمیت شناختن جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک از سوی روسیه، بیانیه‌ای صادر و اقدام پوتین را محکوم کرد.

کد خبر: ۱۲۲۷۳۹
۰۷:۲۶ - ۰۳ اسفند ۱۴۰۰

دیدارنیوز: ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو به دنبال به رسمیت شناختن جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک از سوی روسیه اعلام کرد: من تصمیم روسیه در این مورد را محکوم می‌کنم.

به نقل از رویترز، ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو به دنبال به رسمیت شناختن جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک از سوی روسیه، بیانیه‌ای صادر کرد.

ینس استولتنبرگ در این بیانیه، اعلام کرد: من تصمیم روسیه برای به رسمیت شناختن جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک را محکوم می‌کنم. این مسئله حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین را تضعیف می‌کند، باعث کم شدن شانس حل مناقشه خواهد شد و توافقنامه‌های مینسک را که روسیه یکی از طرف‌های آن است نقض می‌کند.

در بیانیه دبیرکل ناتو آمده است: مسکو به دنبال پیدا کردن بهانه‌ای برای حمله به اوکراین است. ناتو از حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین در مرز‌های بین المللی حمایت می‌کند.

رئیس جمهور روسیه شامگاه دوشنبه در سخنانی گفت که اوضاع در منطقه دونباس در شرق اوکراین به مرحله بحرانی و دشواری رسیده است. رئیس جمهور روسیه گفت: تصمیم گرفتیم فوراً استقلال دو منطقه دونتسک و لوهانسک را به رسمیت بشناسیم.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: