گزینه خارجی جدید پرسپولیس مشخص شد

گدش فوتبالش را از تیم مطرح اسپورتینگ شروع کرده و بعد سر از تیم‌های آوش، ویتوریا گیمارش و فامالیکائو درآورده است. او از فصل گذشته به لیگ لهستان رفته، ولی چندان توفیقی در این لیگ نداشته و فعلا بدون باشگاه مانده است.

کد خبر: ۱۲۲۴۰۲
۱۲:۲۱ - ۳۰ بهمن ۱۴۰۰

دیدارنیوز: به نظر می‌رسد پرسپولیس مهاجم خارجی مدنظر یحیی گل‌محمدی را پیدا کرده است.

پرسپولیس از ابتدای این فصل لیگ برتر در پی جذب مهاجم خارجی بود، ولی قانون فدراسیون فوتبال مبنی بر منع خرید بازیکنان خارجی توسط تیم‌های بدهکار، مانع از این شد که یحیی گل‌محمدی بتواند خرید خارجی داشته باشد. بعد‌ها که بدهی قبلی پرسپولیس تسویه شد، به‌ناگاه حکم جنجالی پرونده گابریل کالدرون از راه رسید و پنجره نقل و انتقالاتی پرسپولیس بسته شد.

این رویه تا نیم‌فصل ادامه داشت؛ با این حال، یحیی امید زیادی داشت در پنجره زمستانی بالاخره مهاجم خارجی را به خدمت بگیرد. او اسامی چند بازیکن مدنظر را به رضا درویش، مدیرعامل پرسپولیس داد، ولی هیچ‌کدام از آن‌ها نهایی نشد. ابتدا اسم مشترک مهاجم خارجی، مدیران پرسپولیس را به اشتباه انداخت و سپس هم که بازیکن برزیلی مورد علاقه یحیی پیدا شد و حتی توافقات اولیه صورت گرفت، باشگاه مبدا درخواست مالی‌اش را افزایش داد تا به این ترتیب، پرونده حضور مهاجم خارجی در پرسپولیس بسته شود.

با پایان یافتن مهلت قانونی نقل و انتقالات در فوتبال ایران، سرمربی پرسپولیس در کنفرانس خبری پیش از بازی تیمش با نساجی به طور رسمی از این گفت که بعید است تیمش برای نیم‌فصل دوم بازیکن جدیدی بخرد؛ همان شب، اما رامین رضاییان جذب شد تا بالاخره یکی از بازیکنانی که در فهرست خرید یحیی بود جذب شود.

مهاجم پرتغالی در راه پرسپولیس؟
پایان مهلت نقل و انتقالات قانونی در ایران به این معنی بود که پرسپولیس نمی‌توانست بازیکنی که با باشگاه دیگری تحت قرارداد است را به خدمت بگیرد. در همین گیرودار، اما روزنه دیگری باز شد و پرسپولیسی‌ها به سراغ خرید بازیکنی خواهند رفت که آزاد است و با باشگاهی قرارداد ندارد. در واقع از آنجا که فهرست تیم بزرگسالان پرسپولیس هنوز پر نشده، یحیی می‌تواند بازیکن مدنظرش را بگیرد به شرط آنکه با جایی قرارداد نداشته باشد. این موضوع در یکی دو روز گذشته سوژه کنفرانس خبری گل‌محمدی شده است. او می‌گوید باشگاه در تلاش است تا یک مهاجم خارجی که با جایی قرارداد ندارد را جذب کند.

شب گذشته و بعد از برتری ۲ برصفر پرسپولیس برابر آلومینیوم این صحبت‌ها را رضا درویش، مدیرعامل پرسپولیس هم بیان کرد، ولی یک گام رو به جلوتر رفت و گفت مهاجم جدید فرداشب در تهران است. فرداشب موعود، امشب است و قرار است مهاجم مدنظر پرسپولیسی‌ها به تهران بیاید.

مسئولان این باشگاه، اما از ترس آنکه پای دلالان به میان بیاید و معامله و احتمالا رقم توافق شده را خراب کنند جزئیاتی از این بازیکن منتشر نکرده‌اند، ولی از امروز صبح در رسانه‌ها، گمانه‌زنی درباره مهاجم جدید پرسپولیس شروع شده است. آنطور که عنوان شده، گزینه و خارجی پرسپولیس، الکساندر گِدش مهاجم ۲۸ ساله پرتغالی است. او که سابقه بازی کردن در همه رده‌های ملی برای پرتغال، به غیر از تیم بزرگسالان را دارد، این روز‌ها بدون تیم مانده و شایعه شده که همین امشب برای مذاکره با پرسپولیس به تهران می‌رسد.

شروع فوتبال از اسپورتینگ
گدش فوتبالش را از تیم مطرح اسپورتینگ شروع کرده و بعد سر از تیم‌های آوش، ویتوریا گیمارش و فامالیکائو درآورده است. او از فصل گذشته به لیگ لهستان رفته، ولی چندان توفیقی در این لیگ نداشته و فعلا بدون باشگاه مانده است. نکته جالب درباره ارزش این بازیکن این است که سایت ترانسفرمارکت به عنوان یک مرجع آن را ۵۰۰ هزار یورو عنوان کرده که رقم قابل توجهی است. البته از آنجا که فعلا بدون تیم مانده، بعید است پرسپولیسی‌ها با چنین رقمی با او توافق کنند و احتمالا این رقم کمتر خواهد بود. بیشترین ارزش مالی این بازیکن مربوط به ۳ سال پیش و زمانی که ۲۵ ساله بود، است؛ او با حضور در باشگاه ویتوریا گیمارش ارزشی معادل ۲.۵ میلیون یورو برای خودش دست و پا کرده است.

حضور این مهاجم پرتغالی به معنای قرارداد بستن باشگاه پرسپولیس با او نیست. حمید مطهری مربی سرخپوشان شب گذشته بعد از پیروزی این تیم مقابل آلومینیوم اعلام کرد که مهاجم جدید باشگاه که درویش وعده حضور او در تهران را داده است، باید از نظر فنی هم تست شود و در صورتی که کادر فنی این تیم تشخیص دهد که از نظر فنی بازیکن خوبی است، با پرسپولیس قرارداد امضا می‌کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: