نبرد فرهاد و سولدو؛ سقوط یا ادامه صدرنشینی؟

تیم استقلال که این فصل نتایج درخشانی با فرهاد مجیدی کسب کرده و صدر جدول را به رقیب سنتی خود نمی‌دهد، امروز در تبریز جدالی دیدنی با تراکتوری‌ها خواهد داشت.

کد خبر: ۱۲۲۳۱۴
۰۹:۱۴ - ۲۹ بهمن ۱۴۰۰

دیدارنیوز: استقلال در سومین هفته از دور برگشت میهمان تراکتور است.

تراکتور پس از بازگشت چند بازیکن تیمش که به ویروس کرونا مبتلا شده بودند میزبان استقلال است. این مسابقه روز جمعه ۲۹ بهمن از ساعت ۱۷:۳۰ در تبریز برگزار می‌شود. به بهانه این تقابل نکات مهم این بازی مرور شده است.

۱- استقلال با ۴۱ امتیاز صدرنشین لیگ است. این بهترین عملکردی است که تیمی تا پایان هفته هفدهم در تاریخ لیگ برتر داشته است. استقلال در صورت شکست در این مسابقه ممکن است به رده دوم جدول سقوط کند.

۲- تراکتور در این دوره نتوانسته انتظارات را برآورده کند. این تیم با ۱۴ امتیاز در رتبه سیزدهم جدول است که بدترین عملکرد سرخپوشان تبریز از زمان بازگشت به لیگ برتر است. تراکتور با پیروزی در این مسابقه می‌تواند یک رتبه در جدول صعود و شکست این تیم ممکن است به قیمت سقوط یک پله‌ای و قرار گرفتن در منطقه سقوط باشد.

۳- استقلال در ۶ بازی اخیر لیگ به ۵ پیروزی و یک تساوی دست یافته است. این تیم در ۴ بازی آخر خود به پیروزی رسیده است و تنها تیم بدون باخت لیگ است و در صورت حفظ روند شکست‌ناپذیری در این بازی با رکورد تاریخ لیگ برتر برابر خواهد شد. تراکتور در ۶ بازی گذشته ۳ باخت و ۳ تساوی داشته است. این تیم ۷ هفته است که موفق به پیروزی نشده است.

۴- استقلال کمترین گل خورده، بیشترین گل زده و بیشترین کلین‌شیت را در این دوره داشته است. بر اساس آمار «متریکا»، استقلال در شوت، نرخ تبدیل شوت به گل و نبرد هوایی جزو ۳ تیم برتر لیگ است. تراکتور در نقطه مقابل استقلال، بدترین تیم در نبرد هوایی است، ولی این تیم از بازیکنان تکنیکی برخوردار است و از نظر دریبل موفق تیم دوم لیگ محسوب می‌شود.

۵- تراکتور سال‌ها حریف پردردسری برای استقلال بوده، ولی در ادوار اخیر این تیم کمترین آسیب را به استقلال رسانده است. استقلال در ۳ مصاف قبلی برابر این تیم به پیروزی رسیده است. آخرین برد تراکتور مقابل استقلال در لیگ به ۳ فصل پیش باز می‌گردد که تنها پیروزی تراکتور در ۹ تقابل اخیر به شمار می‌آید. تراکتور با دریافت ۳۷ گل در لیگ برتر از هیچ تیمی به این اندازه گل نخورده است.

۶- حسین حسینی دروازه‌بان استقلال در ۵ مصاف با تراکتور در لیگ هیچ وقت بازنده نبوده و ۳ بار پیروز شده و ۲ بازی هم مساوی شده است. محمدرضا اخباری سنگربان تراکتور، ۹ بازی مقابل استقلال داشته که ۴ بار برده ۴ مرتبه بازنده شده و یک مسابقه هم مساوی به پایان رسیده است.

۷- شیخ دیاباته مهاجم فصل گذشته استقلال، متخصص گل زدن به تراکتور بود و با زدن ۵ گل بیشترین گل زده را در تقابل این دو تیم دارد. در بین بازیکنان فعلی دو تیم سامان نریمان جهان بهترین آمار را دارد که ۳ گل زده است. این بازیکن در لیگ چهاردهم، هت تریک به یادماندنی مقابل استقلال به ثبت رساند. استقلال در بازی رفت با تک گل ارسلان مطهری به پیروزی رسید.

۸- مهدی مهدی‌پور با نمره ۷.۲۳ بهترین بازیکن استقلال و دومین بازیکن برتر لیگ است. محمدرضا اخباری از تراکتور با نمره ۷.۰۱ بهترین بازیکن تراکتور است. در ترکیب استقلال، کوین یامگا با ۸ گل بهترین گلزن است. این بازیکن در فرم بسیار خوبی قرار دارد و در ۴ بازی اخیر خود در لیگ ۵ گل زده است. پیمان بابایی با ۴ گل بهترین آمار را در تراکتور دارد.

۹- زبیر نیک‌نفس هافبک استقلال به دلیل دریافت ۴ کارت زرد از حضور در این مسابقه محروم است علیرضا رضایی هم به خاطر مصدومیت دیگر غایب استقلال است. برای تراکتوری‌ها بهترین خبر بازگشت بازیکنان کرونایی این تیم است. در بازی صنعت نفت ۶ بازیکن تراکتور به دلیل ابتلا به کرونا شرایط حضور در بازی را نداشتند، ولی با منفی شدن تست این بازیکنان به دیدار با استقلال خواهند رسید.

۱۰- تراکتور در ترکیب فعلی خود بازیکنی از استقلال را ندارد، ولی در جمع آبی‌پوشان مهدی مهدی‌پور، سعید مهری و ارسلان مطهری سابقه بازی برای تراکتور را دارند.

۱۱- موعود بنیادی‌فر که سابقه ۶ داوری در این فصل را دارد قاضی این مسابقه خواهد بود. این داور تقابل این دو تیم در فینال جام حفی ۲ فصل پیش که با برتری تراکتور به پایان رسید را قضاوت کرده، ولی این اولین تجربه قضاوت بنیادی‌فر در جدال دو تیم در لیگ برتر است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: