سفر به اوکراین در برنامه «بایدن» نیست

معاون سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد جو بایدن رئیس جمهوری ایالات متحده فعلا برنامه‌ای برای سفر به اوکراین ندارد. دفتر ریاست جمهوری اوکراین روز یکشنبه اعلام کرد که ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین در آخرین تماس تلفنی خود از جو بایدن دعوت کرده تا به اوکراین سفر کند.

کد خبر: ۱۲۲۰۶۵
۱۱:۳۲ - ۲۶ بهمن ۱۴۰۰

دیدارنیوز: معاون سخنگوی کاخ سفید در یک نشست توجیهی گفت که در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای سفر جو بایدن به اوکراین وجود ندارد.

به نقل از خبرگزاری تاس، «کارن ژان-پیر»، معاون سخنگوی کاخ سفید اظهار کرد: در حال حاضر هیچ برنامه سفری وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: ما در حال حاضر برنامه سفری به اوکراین نداریم و این چیزی است که برنامه و جدول زمانی جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا آن را نشان می‌دهد.

معاون سخنگوی کاخ سفید افزود: تمرکز ما در حال حاضر این است که به گفتگو‌ها ادامه دهیم و ازاین قضیه اطمینان حاصل کنیم که "در‌های دیپلماسی" را باز نگه داشته‌ایم.

دفتر ریاست جمهوری اوکراین روز یکشنبه اعلام کرد که ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین در آخرین تماس تلفنی خود از جو بایدن دعوت کرده تا به اوکراین سفر کند. به گفته زلنسکی، چنین سفری "سیگنال قدرتمندی" خواهد بود تا تنش‌ها را در اوکراین آرام کند.

رسانه‌ها و مقامات غربی و همچنین کی‌یف دائما ادعا می‌کنند که روسیه قصد یک "حمله احتمالی" را به اوکراین دارد، اما این در حالی‌ست که روسیه بار‌ها این ادعا‌ها را "بی‌اساس" خوانده و می‌گوید که چنین برنامه‌ای وجود ندارد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: جو بایدن
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: