هشدار ایران به اتباع خود در اوکراین

آماده هر شرایطی باشید

سفارت جمهوری اسلامی ایران در اوکراین در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: پیرو پرسش‌های برخی شهروندان در خصوص احتمال تنش و درگیری در مرز‌های شرقی این کشور برای شرایط اضطراری احتمالی آمادگی داشته باشند.

کد خبر: ۱۲۱۷۴۹
۱۹:۴۷ - ۲۳ بهمن ۱۴۰۰

 

دیدارنیوز: بر اساس این اطلاعیه که روز شنبه در صفحه توئیتر سفارت جمهوری اسلامی ایران در کی یف منتشر شد، آمده است: از هموطنان دعوت می‌نماید ضمن حفظ آرامش با ایجاد آمادگی برای شرایط اضطراری احتمالی ارتباط خود را با سفارت به منظور آگاهی از توصیه‌های ضروری حفظ نمایند.

در پایان آمده است: سفارت جمهوری اسلامی سلامتی و امنیت اتباع ایرانی را حائز اهمیت دانسته و این موضوع را در اولویت وظایف خود قرار داده است.

اخیراً در کشور‌های غربی و همچنین در کی یف، اظهاراتی در مورد حمله احتمالی روسیه به اوکراین منتشر شده است. دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه، چنین اطلاعاتی را تشدید تنش بی اساس و پوچ خواند.

وی تاکید کرد که روسیه هیچ تهدیدی برای کسی ندارد. در عین حال، پسکوف احتمال تحریکات برای توجیه چنین اظهاراتی را رد نکرد و هشدار داد که تلاش برای حل بحران در جنوب شرق اوکراین با زور، جدی‌ترین عواقب را در پی خواهد داشت.

سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه در گفت و گوی تلفنی با بلینکن همتای آمریکایی خود تاکید کرد که کارزار تبلیغاتی «تجاوز روسیه» به اوکراین اهداف تحریک آمیز را دنبال می‌کند.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: