مارگلوف: روابط چند وجهی ایران و روسیه در حال افزایش است

ایگور مارگلوف، معاون وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه درباره روابط تهران و مسکو گفت: روابط چند وجهی و دوستانه تهران و مسکو در ابعاد مختلف دوطرفه منطقه‌ای و بین المللی روز به روز در حال افزایش است.

کد خبر: ۱۲۱۶۳۹
۱۱:۰۸ - ۲۳ بهمن ۱۴۰۰

دیدارنیوز: معاون وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه گفت: روابط چند وجهی و دوستانه تهران و مسکو در ابعاد مختلف دوطرفه منطقه‌ای و بین المللی روز به روز در حال افزایش است.

ایگور مارگلوف، معاون وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه در مراسم چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران که توسط سفارت جمهوری ایران در مسکو با حضور معاون وزیر امورخارجه فدراسیون روسیه، سفرا و مهمانانی از سفارتخانه‌های خارجی مقیم مسکو، تجار و ایرانیان مقیم فدراسیون و جمعی از اندیشمندان دو کشور و ایرانیان بصورت مجازی برگزار شد با تبریک جشن چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: روابط چند وجهی و دوستانه تهران و مسکو در ابعاد مختلف دوطرفه منطقه‌ای و بین المللی روز به روز در حال افزایش است.

وی با اشاره به ارتباط مداوم میان روسای جمهوری دو کشور در هفته‌ها و ماه‌های اخیر و همچنین دیدار اخیر رئیسی و پوتین اظهار امیدواری کرد که نتایج مذاکرات دو رئیس جمهوری به تقویت روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف بیانجامد.

او افزود: وزرای خارجه دو کشور در تماس دائم هستند و در باره مسائل منطقه داخلی و جهانی تبادل نظر دارند و همکاری‌های پارلمانی دو کشور نیز قابل توجه است.

این مقام روس یکی از اولویت‌های دو کشور را گسترش همکاری‌های تجاری دانست و گفت: ما پروژه‌هایی مهم در زمینه‌های انرژی و حمل نقل داریم. قراداد موقت تجاری ایران و اوراسیا با تلاش‌های در حال انجام در حال تبدیل به قرارداد تمام عیار و دائم خواهد شد و در نتیجه ایران و اوراسیا از منافع بسیار زیاد آن برخوردار خواهند شد.

مارگلوف گفت: پایه‌های حقوقی بین دو کشور در حال تکامل است و ما امیدواریم موافقتنامه فرهنگی بین دو کشور نیز به زودی لازم الاجرا شود.

وی با اشاره به سند راهبردی درازمدت دو کشور که در حال پردازش و تهیه است، گفت که این سندی بسیار مهم برای دو کشور خواهد بود که می‌تواند میزان و حجم روابط دو کشور را در حوزه‌های مختلف به سطح بی‌سابقه‌ای برساند.

این مقام روس گفت دو کشور همچنین در زمینه‌های امنیت منطقه‌ای از جمله افغانستان سوریه، خزر و قفقاز تعاملات بسیار نزدیکی دارند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: روسیه
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: