تنگنا؛ برنامه هشتم ـ قسمت دوم

گفتگو با علی شکوری‌راد؛ اصلاح‌طلب ارتدوکس!

بخش دوم گفتگوی علی شکوری‌راد با برنامه تنگنا به دوران پس از دوم خرداد تا امروز پرداخته است. دورانی که شکوری‌راد از عملکرد اصلاح‌طلبان در آن دفاع می‌کند و مدعی است که تاریخ به آنان مدال خواهد داد!

کد خبر: ۱۲۱۵۳۳
۱۸:۵۵ - ۲۱ بهمن ۱۴۰۰

دیدارنیوز ـ حامد شجاعی: برای علی شکوری‌راد و بسیاری از چهره‌های خط امامی، رخداد دوم خرداد به مثابه شوکی بود که چنانکه در بخش نخست گفتگو با دبیر کل پیشین حزب اتحاد ملت ایران اسلامی مورد اشاره قرار گرفت، ایشان را بر آن داشت تا همگی در گام نخست، برای تطبیق با خواست و نظر اکثریت جامعه، گفتمان سیدمحمد خاتمی را بپذیرند و در گام‌ دوم گروه‌هایی از ایشان، این گفتمان را باور کنند.


بخش اول گفتگو «تنگنا» با علی شکوری‌راد


فعالیت‌های علی شکوری‌راد و همفکرانش که پس از آغاز به کار دولت اصلاحات، ابتدا ذیل نام جبهه دوم خرداد و پس از آن ائتلاف اصلاح‌طلبان متشکل شدند در ربع قرن اخیر با فراز و فرودهای بسیار همراه بوده است. در این بازه زمانی اگر چه مرز میان این نیروها با احزاب و چهره‌های شاخص جناح محافظه‌کار حاکمیت به مرور آنقدر کم‌رنگ شد که پس از چهار ساله دوم ریاست محمود احمدی‌نژاد بر قوه مجریه، به حمایت همه جانبه این نیروها از رقیب سابق خود، حسن روحانی، انجامید اما فرجام شعار تبلیغاتی پیشنهادی شکوری‌راد برای دومین دور رقابت‌ انتخاباتی روحانی، کاملا بر عکس متن و محتوای آن شعار بود. چرا که در پایان دور دوم ریاست جمهوری حسن روحانی، مجموعه اصلاح‌طلبان نه تنها شاهد دور زدن رقیبانشان به سمت عقب و دوران محمود احمدی‌نژاد بودند بلکه خود همزمان برای ورود دوباره به حاکمیت با تابلوی ورود ممنوع و چراغ قرمزی مواجه شدند که عنان سبز شدن احتمالی آن در اختیار هر کسی که باشد قطعا در دست خود ایشان نیست و به نظر می‌رسد که نخواهد بود. با این حال شکوری‌راد با قاطعیت و صراحت بر مرزبندی جدی خود و همفکرانش با نیروهای برانداز به دلایلی که در گفتگو اشاره کرده است تاکید دارد.


آرشیو برنامه تنگنا


بخش دوم تنگنای علی شکوری‌راد، مروری بر موضع‌گیری‌ها، فعالیت‌ها و عملکرد او و نیروهای همسویش در ربع قرن اخیر است. این برنامه را در ادامه ببینید:

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۱
غیر قابل انتشار : ۰
علی
|
|
۲۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
چرا سگهای ولگرد اصلاح طلب رااوردید دزدهای کثیف