انتقاد تند پيشكسوت پرسپوليس از مديريت باشگاه بعد از باخت در سوپرجام

نبايد دستمزد بازيكن را از صندوق بازنشستگی بردارند

امیرحسین اصلانیان با انتقاد از مدیریت باشگاه پرسپولیس گفت: بیرانوند می‌گوید من ۲۰ میلیارد آورده داشتم برای باشگاه خب چرا پول بازیکن را نمی‌دهند؟ باید بدهند. البته نه اینکه مثل قدیم بروند از صندوق بازنشسته‌ها بردارند بدهند به بازیکنان. این شکلی هم درست نیست. پول باید از محل درست تامین شود. آن بندگان خدا چه گناهی کردند؟

کد خبر: ۱۲۱۴۰۶
۰۹:۱۷ - ۲۰ بهمن ۱۴۰۰

دیدارنیوز: مهاجم سابق باشگاه پرسپولیس معتقد است عملکرد مدیران جدید باشگاه دلیل ناکامی سرخ‌ها در کسب قهرمانی سوپرجام بوده است.

عصر دوشنبه پرسپولیس و فولاد در سوپرکاپ باشگاه‌های ایران مقابل هم قرار گرفتند که در نهایت فولاد موفق شد با یک گل به برتری دست پیدا کند. امیرحسین اصلانیان بازیکن سابق پرسپولیس درباره بازی دو تیم گفت: «من می‌توانستم حدس بزنم که پرسپولیس به مشکل می‌خورد. دست یحیی گل‌محمدی خالی است از ابزار و بازیکن. با توجه به خرید‌های تیم فولاد و انگیزه بازیکنان این تیم انتظار بازی سختی را داشتم. بازی دو تیم البته پایاپای بود ولی در نهایت فولاد نتیجه را به دست آورد.»

اصلانیان افزود: «من چند وقت است می‌گویم که پرسپولیس نیاز به یک فوروارد خوب تارگت دارد. تک به تکی که مهدی عبدی خراب کرد به خاطر فشاری است که روی این بازیکن است. عبدی به تنهایی نمی‌تواند بار پرسپولیس را به دوش بکشد. برای همین اگر یک فوروارد خوب خارجی داشتیم بازیکنان داخلی‌مان در کنار او می‌توانستند خیلی راحت‌تر کار کنند و با فشار کمتری که روی خودشان حس می‌کنند بتوانند ضربات آخر را بزنند.»

کارشناس فوتبال ایران در ادامه به عملکرد مدیران جدید پرسپولیس پرداخت و گفت: «من اخیرا یک مصاحبه خیلی عجیب دیدم از آقای درویش که سابقه مدیریت در سایپا را هم دارد. ایشان برگشته گفته گزینه‌های آقای گل‌محمدی بازیکنان فیکس تیم‌های دیگر بودند. ببخشید پرسپولیس باید برود نیمکت‌نشین تیم‌های دیگر را بگیرد؟ معلوم است که شما باید بازیکن آماده و روپا را بخرید. پول ندارید بعد می‌نالید. پس چرا اصلا آمدید؟»

اصلانیان این انتقاد را متوجه وزیر ورزش هم دانست و اظهار داشت: «این همه زمان مدیریت ورزش گذاشت و ما انتظار داشتیم یک نفر با جیب پر بیاید. طرف آمده و حتی نمی‌تواند با یک بازیکن قرارداد ببندد! من با یحیی گل‌محمدی بعد از بازی حرف زدم و ایشان گفت من ۱۳ تا اسم دادم و یک نفر هم جذب نشده. خب کادرفنی چه کار کند؟ به نظرم پرسپولیس امسال با این شرایط اصلا نمی‌تواند رقابت کند. فعلا هم پنجره نقل و انتقالات تیم را هم قبل از اینکه رادوشوویچ ببندد آقای بیرانوند بسته. نه پول دارند و نه می‌توانند خرید کنند.»

ستاره سال‌های نه چندان دور سرخ‌ها در مورد مهدی شیری و رضا اسدی دو بازیکنی که بعد از بازی تحت فشار شدید هواداران قرار گرفتند، گفت: «امیدوارم این دو بازیکن از شنیدن این حرف ناراحت نشوند. ولی کیفیت بازیکنی که می‌آید پرسپولیس باید از تیم‌های دیگر بالاتر باشد. یعنی شما باید نمایشی در زمین بازی ارایه بدهی که تماشاچی لذت ببرد. هواداران پرسپولیس در پست دفاع راست قبلا رامین رضاییان را دیدند. الان هم بازیکنان دیگری خارج از کشور می‌بینند. وقتی مقایسه می‌کنند می‌فهمند کیفیت متفاوت است. اسدی هم در پازل تاکتیکی یحیی نتوانسته خودش را جا بیندازد. در تیم‌های قبلی خوب بوده ولی اینجا جفت و جور نشده.»

او در ادامه به شرایط خاص بازی در سرخابی‌های پایتخت اشاره کرد و افزود: «بازی کردن در پرسپولیس و استقلال مثل شمشیر دولبه است. یا بازیکن می‌آید اینجا و به تیم ملی می‌رسد یا نیمکت‌نشین می‌شود و فوتبالش تمام می‌شود. به نظرم در صورت صلاحدید کادر فنی هر چه زودتر این بازیکنان را با بازیکنان مد نظرشان در سایر تیم‌ها معاوضه کنند تا کار تیم راه بیفتد.»

امیرحسین اصلانیان در واکنش به این سوال که آیا پرسپولیس دچار بحران شده، پاسخ داد: «بحران که مشخص است. وقتی سرمربی تیم می‌گوید زمین تمرین ندارم. پول نداریم بازیکن بگیریم. بازیکنانی که رفته‌اند جایگزین نشدند. وقتی مغانلو می‌رود و کسی جایگزین نمی‌شود. نوراللهی می‌رود و کسی جایش نمی‌آید. این‌ها بحران است دیگر. بحران به چه چیزی می‌گویند؟ بازیکن تمرکز ندارد. پولش را نگرفته. باید انتظارات کادر فنی برآورده شود و بعد از آن‌ها انتظار داشته باشند.»

برخی از هواداران پرسپولیس اعتقاد داشتند اگر مصدومان و کرونایی‌های تیم در سوپرجام حضور داشتند نتیجه می‌توانست تغییر کند. اصلانیان در این باره توضیح داد: «نباید فقط به این تک بازی نگاه کرد. پرسپولیس ۱۴ تا بازی در نیم فصل دوم دارد. باید آینده‌نگری کنیم که آیا با این ابزار تیم می‌تواند در کورس باشد؟ به نظرم خیلی سخت است. پرسپولیس برای ماندن در کورس نیاز به بازیکن جدید دارد.»

اصلانیان که چندی پیش بدهی‌اش را به باشگاه بخشید تا مشکلی برای تیم پیش نیاید در مورد طلب بیرانوند و بیانیه باشگاه گفت: «به نظرم حق با بیرانوند است. پول بازیکن باید داده شود. بیرانوند می‌گوید من ۲۰ میلیارد آورده داشتم برای باشگاه خب چرا پول بازیکن را نمی‌دهند؟ باید بدهند. البته نه اینکه مثل قدیم بروند از صندوق بازنشسته‌ها بردارند بدهند به بازیکنان. این شکلی هم درست نیست. پول باید از محل درست تامین شود. آن بندگان خدا چه گناهی کردند؟»

منبع: اعتماد
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: