حضور «گل گدوت» اسرائیلی، پخش یک فیلم در کویت را ممنوع کرد

فعالان زیادی در کشور‌های عربی خواستار تحریم این فیلم شده‌اند. نقش اصلی این فیلم را "گَل گدوت" نظامی زن سابق ارتش رژیم صهیونیستی بر عهده دارد.

کد خبر: ۱۲۱۱۵۲
۱۰:۳۲ - ۱۸ بهمن ۱۴۰۰

دیدارنیوز: وزارت اطلاع رسانی کویت به طور رسمی از پخش فیلم Death on the Nile (مرگ روی نیل) به سبب اینکه نقش اصلی آن را یک نظامی زن سابق ارتش رژیم صهیونیستی بازی کرده است، جلوگیری کرد.

به گزارش روز دوشنبه مرکز اطلاع رسانی فلسطین، روزنامه القبس کویت به نقل از وزارتخانه مذکور اعلام کرد که این فیلم از جدول پخش سینما‌های این کشور حذف شده است.

فعالان زیادی در کشور‌های عربی خواستار تحریم این فیلم شده‌اند. نقش اصلی این فیلم را "گَل گدوت" نظامی زن سابق ارتش رژیم صهیونیستی بر عهده دارد.

فعالان شبکه‌های اجتماعی در کویت و بسیاری از کشور‌های عربی نسبت به انتخاب گادوت به عنوان نقش اصلی این فیلم اعتراض کرده‌اند.

گدوت قبلا نیز قتل و کشتار کودکان فلسطینی در جنگ سال ۲۰۱۴ در غزه را بی‌اهمیت خوانده بود.

جنبش تحریم رژیم صهیونیستی در کویت ضمن تاکید بر ضرورت ممنوعیت پخش این فیلم، عنوان کرد که وزارت اطلاع رسانی کویت قبلا نیز مانع از پخش فیلم دیگری به اسم Wonder Woman به سبب حضور همین بازیگر شده بود.

جنبش تحریم رژیم صهیونیستی در لبنان نیز خواستار جلوگیری از پخش این فیلم در سینما‌های این کشور شده است.

گفتنی است که کویت بر خلاف برخی حکام سازشکار عرب سیاست مخالفت با عادی‌سازی روابط با اسرائیل اتخاذ کرده است. مقامات این کشور همیشه حمایت خود از آرمان‌های فلسطین و رد عادی‌سازی روابط با اسرائیل را بیان کرده‌اند.

اوایل بهمن ماه هم تنیسور نوجوان کویتی با حاضر نشدن مقابل تنیسور رژیم اشغالگر قدس تحسین بسیار از فعالان اجتماعی را برانگیخت.

«محمد العوضی» تنیسور نوجوان کویتی در مرحله نیمه نهایی مسابقات قهرمانی حرفه‌ای بین‌المللی زیر ۱۴ سال که به میزبانی دبی برگزار می‌شود، از حضور در مسابقه با بازیکن رژیم اشغالگر قدس انصراف داد.

این اقدام باعث شد تا فعالان شبکه‌های اجتماعی از العوضی و اقدام او تشکر و تمجید کنند. یوسف السناد یکی از اعضای انجمن علمای خلیج فارس در توئیتی نوشت: قهرمان کویتی و خلیج فارس در همبستگی با مردم فلسطین و نفی تروریسم صهیونیستی عقب‌نشینی خود را اعلام کرده است.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: