جدیدترین خبر درباره وام بدون ضامن

 معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد اظهار داشت: مصوبه مربوط به پرداخت تسهیلات خُرد با اعتبارسنجی و حذف ضامن در آن به این معنا نیست که همه آحاد جامعه می‌توانند از امروز برای گرفتن وام به بانک مراجعه کنند.

کد خبر: ۱۲۰۹۵۶
۱۶:۳۴ - ۱۶ بهمن ۱۴۰۰

به گزارش دیدار نیوز، سید عباس حسینی در خصوص مصوبه حذف ضامن از تسهیلات گفت: مصوبه وزارت اقتصاد به معنای جایگزینی سیستم اعتبار سنجی به جای اخذ ضامن برای افراد "واجدشرایط" است و شامل همه نمی‌شود.

وی ادامه داد: وزارت اقتصاد در مصوبه خود به هیچ وجه در خصوص ضوابط بانک‌ها و اینکه به چه کسانی وام بدهند یا خیر؟ صحبت یا دخالت نکرده است.

به گفته حسینی، برداشت و تفسیر برخی مبنی بر اینکه از امروز "همه" افراد جامعه می‌توانند بروند و وام بگیرند، اشتباه است. وی افزود: ما ضوابط پرداخت تسهیلات را تغییر نداده و برای آن بودجه و اعتبار تعیین نکرده ایم؛ البته نباید فراموش کنیم، در حال حاضر و بر طبق مصوبه وزارت اقتصاد، جامعه هدف طرح، در مرحله اول، کارکنان، بازنشستگان و مستمری بگیران بخش‌های عمومی، دولتی و خصوصی دریافت کننده حقوق هستند و در مراحل بعد، سایر اقشار جامعه نیز مشمول طرح خواهند شد.

معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد در خصوص دریافت وام توسط کارکنان بخش خصوص نیز گفت: کارکنان سایر شرکت‌های بخش خصوصی از کارگاه ها، شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی کوچک گرفته تا متوسط نیز، چنانچه نزد بانک دریافت کننده حقوق خود، (به تشخیص بانک) دارای رتبه اعتباری A و B باشند، برای دریافت وام ۵۰ میلیون تومانی نیاز به ضامن ندارند و با ارائه نامه کسر از حقوق، همراه اخذ سفته یا چک می‌توانند اقدام کنند.

حسینی در انتها گفت: تعیین رتبه اعتباری افراد و دسته بندی شرکت‌های بخش خصوصی به عنوان بزرگ، کوچک و متوسط صرفاً توسط خود بانک انجام می‌گیرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: